Hoe kan mijn droom zo gedetailleerd zijn?

Als ik droom dan zie ik alles letterlijk voor me, de personen zijn zo gedetailleerd. Of denk ik de volgende morgen dat alles zo mooi gedacht was. Ik kom er niet uit :S

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Dan heeft u lucide dromen. Dat kan komen door - voor het slapen - terug te kijken op de dag, de week enz. Daardoor droom je bewust en onthoudt je dromen.

Een goed geheugen overdag kan je 's nachts als je slaapt (en droomt) helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ach, dat heb ik ook wel eens. De ene keer is het allemaal vaag; de andere keer is het net echt.

De hersenen zijn wat dat betreft tot heel veel in staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zo'n soort droom denk ik, dat je niet alles wat je ziet probeert te interpreteren naar iets logisch, zoals je het overdag zou doen. Je kijkt met een pure blik als het ware.
Heb het zelf ook heel vaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je 'wakker in je droom', dit zijn lucide (heldere) dromen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dromen per definitie gedtailleerd zijn. Zo ervaar ik het tenminste: het lijkt wel een aaneenschakeling van details, zonder een verbindend logisch verhaal. Verder denk ik dat de meest gedetailleerde beelden uit je droom ook het meest in je geest gebrand staan, dus je bent meer geneigd om juist die beelden te onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de droom de werkelijkheid benadert, benadert het detail de werkelijkheid...