ijn deze sites betrouwbaar?

www.candida.nl
www.ziektevanlyme.nl
ik heb zo mijn twijfels...

Toegevoegd na 7 minuten:
ze verwijzen naar een naar mening nogal vage site voor een diagnose
www.haardiagnose.nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die haardiagnose spant toch wel de kroon haha. Wat ze allemaal wel niet bedenken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb ernstig het vermoeden dat hier een oplichter bezig is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha! 95 euro om je haar op te sturen! Hoop niet dat er mensen zijn die daar intrappen... Echt iets voor dat tv programma undercover in nederland :-)

Het beste antwoord

Zowel candida.nl als ziektevanlyme.nl zien er reëel uit qua informatie, even snel doorgelezen. Dat kan ik van haardiagnose.nl niet zeggen. Ik geloof best dat je een aantal gezondheidszaken uit menselijk haar kunt aflezen maar wat deze site belooft grenst werkelijk aan het ongelofelijke. Niet alleen deficiënties en infecties maar zelfs de precieze locaties ervan in het lichaam zijn uit haaranalyse af te leiden.

Een enkele spelfout zie ik meestal door de vingers maar als je je potentiële klanten wilt imponeren met medische terminologie, doe het dan goed. Niet geheel toevallig ben ik enigszins thuis in medische terminologie. Als je bij de casussen kijkt wemelt het van de spelfouten. Een paar van die fouten: jejenum (jejunum), appendix verformis (vermiformis), gor (cor), vertebra thoraccia (thoracica).

Hier is duidelijk iemand aan het werk geweest die geen kaas gegeten heeft van medische terminologie. Bovendien is de manier waarop die termen gehanteerd worden zowel archaïsch als gekunsteld. Dan ga ik me afvragen of ik niet heel erg belazerd word. Een voorzichtige conclusie zou kunnen zijn dat er veel meer beloofd wordt dan er technisch en medisch gesproken waargemaakt kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb ook mijn twijfels. De sites zien er goed uit en de informatie is ook goed, alleen vind ik het raar dat er verder niet naar contactpersonen, praktijken, enz wordt verwezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze verwijzen naar een site met twee adressen een in lelystad en een in frankrijk
bij op naam van r j f verheij
Op het eerste gezicht had ik ook mijn twijfles. Het is een pure infosite. Geen contact gegevens what so ever, geen telefoonnummer, adres, niet eens email.

Daarintegen, bieden ze ook niks aan, ze verkopen niks, je kan ook niks bestellen of iets dergelijks, ze bevelen alleen natuurwinkels e.d. aan. Ik zie er geen kwaad in, en de informatie klopt volgens mij allemaal.

Dus niet nep, puur ter info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk nog maar eens goed bij diagnose word je naar een site verwezen waar je voor bijna 100 eu een test kan laten doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad die diagnose is wel een een beetje vaag, maar die andere zien er goed uit hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat ben ik wel met je eens goede info over wat de ziektes.Maar weinig concreets over hoe die diagnose presies werkt en de therapeutische behandeling vind ik zeer merkwaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oops inderdaad! Had ik ff overheen gelezen. Nou dan geeft ik je nu al op een garantiebriefje; oplichting. Ik dacht nl dat er geen geld o.i.d. in het spel zou zijn, maar dat is het dus wel. Je reinste oplichting als je het mij vraagt!
Cryofiel
13 jaar geleden
Een zogenaamde 'advertorial' dus, zoals dat tegenwoordig wordt genoemd. Net doen alsof je alleen informatie geeft, maar in werkelijkheid is het een stiekeme reclame voor je eigen producten.
Prima zaak dat je twijfels hebt. Houd die twijfels maar. :-)

Ongeveer een jaar geleden is dit onderwerp in TROS-radar aan de orde geweest. Radar heeft toen zelf ook zo'n site gemaakt. Met een onschuldig testje, en wat objectief ogende informatie, je doorsturen naar een site die wel commercieel is. Of je een merknaam laten zien, zodat je tegen je dokter kunt zeggen: "zal ik dat gaan slikken, want dat helpt zo goed".

Als je zelf wat verder googelt, en ook wat doorklikt op de sites die je geeft, dan kom je er snel achter wat hier aan de hand is.

R. J. F. Verheij heeft een Natuurgeneeskundig adviesbureau.
Hij heeft het slim aangepakt want hij heeft 3 sites gemaakt om klanten te lokken.
www.diagnosefibromyalgie.nl
www.diagnosecandida.nl
www.diagnoselyme.nl

Deze 3 sites verwijzen naar http://www.haardiagnose.nl
Als je daar wat verder klikt, dan kom je al snel bij de test, en de kassa gaat al rinkelen. De test kost 95 Euro. (pluk haar en pasfoto (!) toesturen) Hij heeft een voorkeuradres in Frankrijk.

Hier test hij allemaal op: (schrik niet ;-)
http://www.haardiagnose.nl/?content=testmogelijkheden

En met nog wat verder klikken (het kost even tijd) dan zie je dat meneer Verheij niet alleen advies geeft, maar je dolgraag wil behandelen. Dat zal vast niet gratis zijn.

Dit kan hij allemaal:
Bloesemessenties (Bachbloesemremedies, Californische bloesemremedies, enz.)
Edelstenen therapie
Homeopathische remedies (meer dan 2600)
Kleurentherapie
Voedingssupplementen

en het helpt allemaal tegen:
menstruatie- of overgangsklachten, problemen met de bloedcirculatie, suikerziekte of fibromyalgie,
schimmelinfecties, hoofdpijn, vermoeidheid, darmklachten, reuma, candida en problemen met slapen.

Tenzijn je dol bent op edelstenen of bloesemremedies, moet je gewoon met gezondheidsklachten naar je huisarts. Als je huisarts vindt dat je naar meneer Verheij moet voor een haartest of behandeling, zal hij je vast wel doorsturen. Maar die kans lijkt mij nihil :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tros Radar stelde de manier waarop de farmaceutische industrie te werk gaat maar die is vaak geen haar beter dan de praktijken van velen die zich voordoen als alternatieve therapeuten. Het lijstje diploma's waar deze man mee schermt:
* Heilpraktiker
* Medische terminologie
* Primaire medische kennis, Anatomie, Fysiologie en Pathalogie
* Natuurlijk genezen
* Medische hand en nageldiagnostiek
* Touch for Health 1, 2 en 3
* Basisdiploma voedingsleer
* Anatomie hart en vaatziekte
* Homeopathie
* Fytotherapie
* Iriscopie
* Voetreflexzone massage
* Podoloog
* Reiki
* D-F-M computerdiagnose
* Vegatest
* Vegaselect
* Vega Check 1 en 2
* Vega Sportcheck 1 en 2 http://www.robverheij.nl/?content=robverheij Als hij net zoveel van al die andere cursussen opgestoken heeft als die over medische terminologie dan geef ik er geen cent voor. +1
Kimath
13 jaar geleden
Goeie uitgebreide info gevonden over deze persoon.
Cryofiel
13 jaar geleden
Goed speurwerk! Zo zie je maar dat het hoog tijd wordt dat de alternatieven aan dezelfde eisen moeten voldoen als de geneeskunde en de medicijnfabrikanten. Gelijke rechten, gelijke plichten, vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Keesvi, klopt. Radar ging over de trucs van de farmaceutische industrie. Maar hier gebeurt eigenlijk precies hetzelfde. Met objectieve informatie, waar niets op aan te merken valt, klanten via een omweg lokken naar rotzooi. @Cryofiel, zou inderdaad mooi zijn, als het aangepakt kon worden. Want het is natuurlijk een schande, dat allerlei kwakzalvers zich verrijken aan de ellende van zieke mensen. Het probleem is denk ik, dat deze mensen geen artsen zijn, en zich ook geen arts mogen noemen. En dan doen ze in principe niks anders dan anderen met iets helpen. Ze genezen niet (want dat mag niet) maar "helpen". Jij en ik mogen ook mensen helpen, en dat is in juridische zin niet verboden.
Het schijnt lastig te zijn, om dit te verbieden. Zou een goed opgezette publiciteits-campagne niet beter werken? Een soort postbus 51, waar mensen gewaarschuwd wordt, voor deze oplichters?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, Mesher. Punt voor mij is waar de grenzen liggen. Ongeacht regulier of alternatief ben ik voor een vergaande regulering waar mensen zelf niet kunnen overzien waar ze intuinen maar voor terughoudendheid waar dat wel het geval is. Probeer daar maar eens een beleidsmaatregel van te maken...
Cryofiel
13 jaar geleden
Het probleem is ook, dat er zogenaamde "witte hoeden oplichters" en "zwarte hoeden oplichters" zijn. Ik meen dat die termen uit het Engels komen. De "zwarte hoeden oplichters" zijn de echte slechteriken. Zij weten dat ze de boel bedonderen. Ze zijn dus puur uit op geldelijk gewin, op aanzien, of op een ego-boost. De "witte hoeden oplichters" zijn mensen die er zelf van overtuigd zijn dat ze goed bezig zijn. Zij geloven echt in de dingen die ze doen. Al kun je nog zo duidelijk laten zien dat het ofwel pure onzin is, ofwel dat er een heel andere verklaring bestaat voor die paar effecten die ze kunnen bereiken - ze blijven rotsvast geloven in de werkzaamheid van hun methode. Die "witte hoeden oplichters" houden dus primair zichzelf voor de gek. Maar hoe kun je hier ooit regels voor maken? Hoe kun je de "witte hoeden oplichters" en de "zwarte hoeden oplichters" onderscheiden? Of, andere vraag: maakt het eigenlijk uit, wil je ze eigenlijk wel onderscheiden? Dan komt er nog bij dat grote delen van de maatschappij intussen ook rotsvast geloven in de buitengewone claims van bepaalde lieden. Er zal dus protest komen tegen welke maatregel dan ook. Er zijn al eens kwakzalvers uit hun functie gezet. Chirurgen die er aantoonbaar (!) een zooitje van maakten, die aantoonbaar de verkeerde operatie uitvoerden, die aantoonbaar hun patiënten nodeloos in gevaar brachten. En die dan ook een navenant hoog sterftepercentage hadden onder hun patiënten. Toch zijn er gevallen waarin het tot heuse protestdemonstraties kwam, van patiënten die geluk hadden gehad, en die het opnamen voor "die goede, lieve, meelevende, invoelende" chirurg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel, ik kan niet anders zeggen dat je analyse prima is. Zo is het dus ;-)
Toch ben ik geneigd, de witte hoeden oplichters ook behoorlijk wat kwalijk te nemen. Natuurlijk heeft iedereen het recht om de idioot uit te hangen, maar als dat anderen schaadt, en dan vooral mensen die ziek zijn, is het ook heel schandalig.
Maar je hebt gelijk: het valt niet mee om daar een sluitende wetgeving voor te verzinnen.
Gelukkig is er ook nog een rechter, die in sommige gevallen ook iets mag/kan doen, al is het dan soms weinig. Zie de zaak Sylvia Millecam.
We kunnen alleen maar hopen dat veel mensen gaan inzien dat zodra er al te enthousiast geadverteerd gaat worden met gezondheidsclaims, en idiote prijzen daarvoor, er iets niet klopt. In principe is dat hetzelfde als dat een beleggingsinstelling je 30% rente per jaar belooft. Dan moet er ook een belletje gaan rinkelen.
Goeie info, niks mis mee.
candida.nl is puur informatief
via ziektevanlyme.nl kom je bij die haardiagnose.
Dat vind ik wel vaag, was nieuwsgierig maar kan er niks over vinden, behalve info die van die site afkomt.
Dat er niks over te vinden is, is geen goed teken.
(als iemand iets vind: graag een linkje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Linkjes zat in het uitmuntende antwoord van mesher.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het nu, het antwoord van mesher stond er nog niet toen ik aan het tikken was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees de linkjes van mesher: daar staat verder niks over haardiagnose. Ik doel op info die niet van http://www.robverheij.nl/?content=robverheij afkomt.
Die info zal er wel niet zijn, wat de test zeer twijfelachtig maakt.