ijn deze sites betrouwbaar?

www.candida.nl
www.ziektevanlyme.nl
ik heb zo mijn twijfels...

Toegevoegd na 7 minuten:
ze verwijzen naar een naar mening nogal vage site voor een diagnose
www.haardiagnose.nl

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zowel candida.nl als ziektevanlyme.nl zien er reëel uit qua informatie, even snel doorgelezen. Dat kan ik van haardiagnose.nl niet zeggen. Ik geloof best dat je een aantal gezondheidszaken uit menselijk haar kunt aflezen maar wat deze site belooft grenst werkelijk aan het ongelofelijke. Niet alleen deficiënties en infecties maar zelfs de precieze locaties ervan in het lichaam zijn uit haaranalyse af te leiden. Een enkele spelfout zie ik meestal door de vingers maar als je je potentiële klanten wilt imponeren met medische terminologie, doe het dan goed. Niet geheel toevallig ben ik enigszins thuis in medische terminologie. Als je bij de casussen kijkt wemelt het van de spelfouten. Een paar van die fouten: jejenum (jejunum), appendix verformis (vermiformis), gor (cor), vertebra thoraccia (thoracica). Hier is duidelijk iemand aan het werk geweest die geen kaas gegeten heeft van medische terminologie. Bovendien is de manier waarop die termen gehanteerd worden zowel archaïsch als gekunsteld. Dan ga ik me afvragen of ik niet heel erg belazerd word. Een voorzichtige conclusie zou kunnen zijn dat er veel meer beloofd wordt dan er technisch en medisch gesproken waargemaakt kan worden.

Ik heb ook mijn twijfels. De sites zien er goed uit en de informatie is ook goed, alleen vind ik het raar dat er verder niet naar contactpersonen, praktijken, enz wordt verwezen.

Op het eerste gezicht had ik ook mijn twijfles. Het is een pure infosite. Geen contact gegevens what so ever, geen telefoonnummer, adres, niet eens email. Daarintegen, bieden ze ook niks aan, ze verkopen niks, je kan ook niks bestellen of iets dergelijks, ze bevelen alleen natuurwinkels e.d. aan. Ik zie er geen kwaad in, en de informatie klopt volgens mij allemaal. Dus niet nep, puur ter info.

Prima zaak dat je twijfels hebt. Houd die twijfels maar. :-) Ongeveer een jaar geleden is dit onderwerp in TROS-radar aan de orde geweest. Radar heeft toen zelf ook zo'n site gemaakt. Met een onschuldig testje, en wat objectief ogende informatie, je doorsturen naar een site die wel commercieel is. Of je een merknaam laten zien, zodat je tegen je dokter kunt zeggen: "zal ik dat gaan slikken, want dat helpt zo goed". Als je zelf wat verder googelt, en ook wat doorklikt op de sites die je geeft, dan kom je er snel achter wat hier aan de hand is. R. J. F. Verheij heeft een Natuurgeneeskundig adviesbureau. Hij heeft het slim aangepakt want hij heeft 3 sites gemaakt om klanten te lokken. www.diagnosefibromyalgie.nl www.diagnosecandida.nl www.diagnoselyme.nl Deze 3 sites verwijzen naar http://www.haardiagnose.nl Als je daar wat verder klikt, dan kom je al snel bij de test, en de kassa gaat al rinkelen. De test kost 95 Euro. (pluk haar en pasfoto (!) toesturen) Hij heeft een voorkeuradres in Frankrijk. Hier test hij allemaal op: (schrik niet ;-) http://www.haardiagnose.nl/?content=testmogelijkheden En met nog wat verder klikken (het kost even tijd) dan zie je dat meneer Verheij niet alleen advies geeft, maar je dolgraag wil behandelen. Dat zal vast niet gratis zijn. Dit kan hij allemaal: Bloesemessenties (Bachbloesemremedies, Californische bloesemremedies, enz.) Edelstenen therapie Homeopathische remedies (meer dan 2600) Kleurentherapie Voedingssupplementen en het helpt allemaal tegen: menstruatie- of overgangsklachten, problemen met de bloedcirculatie, suikerziekte of fibromyalgie, schimmelinfecties, hoofdpijn, vermoeidheid, darmklachten, reuma, candida en problemen met slapen. Tenzijn je dol bent op edelstenen of bloesemremedies, moet je gewoon met gezondheidsklachten naar je huisarts. Als je huisarts vindt dat je naar meneer Verheij moet voor een haartest of behandeling, zal hij je vast wel doorsturen. Maar die kans lijkt mij nihil :-)

Goeie info, niks mis mee. candida.nl is puur informatief via ziektevanlyme.nl kom je bij die haardiagnose. Dat vind ik wel vaag, was nieuwsgierig maar kan er niks over vinden, behalve info die van die site afkomt. Dat er niks over te vinden is, is geen goed teken. (als iemand iets vind: graag een linkje)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100