ik ben naar een kennismakingsdag geweest en heb geen goede contact gemaakt, kan iemand me helpen om goede contact te maken ??

ik ben naar een kennismakingsdag geweest en heb geen vrienden gemaakt en geen contact gemaakt. en nu ik thuis ben voel ik me heel stom dat ik niemand heb gevonden een andere vriendin van mij heeft wel vrienden gemaakt in een andere klas. nu voel ik me verdrietig/eenzaam en ben bang dat ik daar geen nieuwe vrienden zal vinden help!!!!

Toegevoegd na 3 uur:
en al mijn vrienden zijn ook naar een kennismakingsdag geweest maar zij hebben al vrienden en dan zeggen ze steeds hoe het bij hun was en over hun nieuwe vrienden en dan voel ik me nog stommer/verdrietiger/eenzamer :'(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat vervelend voor je, meeste mensen zijn onwijs veel zenuwachtig, iedereen heeft dat de eerste keer, gebruik dat gevoel ten goede door na de vakantie contact te maken met je klasgenoten.

Antwoorden (3)

Je hebt iig een vriendin dus zo erg zal het niet zij met je ;)
Ik bedoel, je hebt al ooit contact gemaakt. Sommige mensen doen dat heel makkelijk, die spreken iemand 5 minuten, en ze zijn vrienden. misschien ben jij, net als ik, iemand die er langer over doet. En zo zijn er wel meer, Wie weet zitten er nu mensen thuis die spijt hebben dat ze jou niet aangesproken hebben.
Contact maken moet je leren, probeer voor de volgende keer wat vragen voor te bereiden waarop de ander nietmakkelijk met alleen ja of nee kan antwoorden, an kom je al een beetje tot n gesprek.
Succes en het komt vast wel goed
anneliez
11 jaar geleden
Dat is helemaal niet erg. Bedenk maar eens dat het merendeel van de mensen die daar waren niet eens meer, meer dan 2 personen die daar waren kunnenherrinneren. Dus je krijgt gewoon een 2 de kans.
En daarnaast hoe goed leer je nu iemand kennen in een paar uur.???
Je kan dan maximaal zeggen" he jou heb ik eerder gezien"
Dus wees maar niet bang. Sta open voor nieuwe mensen als je in je nieuwe klas komt. Komt wel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste mensen zijn zenuwachtig voor een kennismakingsdag en dat is dus een dag om met elkaar kennis te maken niet perse om vrienden te maken. Als je
'vrienden' maakt is dat wel apart want je kent elkaar totaal niet dus de kans is groot dat je later helemaal niet bij elkaar blijkt te passen.

Vrienden maken op een kennismakingsdag (hoeveel uur was het?) is dus een zeldzaamheid. Je kunt toevallig naast een leuk meisje of jongen komen te zitten met wie het wel een beetje klikt maar om dat meteen een vriend te noemen....

Je kent elkaar nu, vrienden maken gebeurt pas na de zomer. Ga dan veel wisselen naast wie je zit en klamp je niet meteen vast aan de eerste de beste die iets tegen je zegt zodat de rest niet meteen allemaal groepjes vormt en jij er later achter komt dat die ene wel aardig is maar verder ook niet.