Heeft het nog zin om naar 13jaar en 7 maanden te stoppen met roken en ik tussen de 25-30 sigaretten per dag gerookt heb en nog steeds rook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zegt u?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar=na
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Lovelightpeace: + voor je vraag!
Zie al je mooie antwoorden: het heeft dus ALTIJD zin....nou nog doen.....
Ik rook...uh: voel ;-)... met je mee: zullen we allebei onze voorbereidingen treffen om ermee kappen???

Het beste antwoord

Ja, ja, JA! Kijk maar:

Twintig minuten na het stoppen worden de hartslag en bloeddruk weer normaal.
Na acht uur is de hoeveelheid nicotine en koolmonoxide de helft minder. De hoeveelheid zuurstof in het bloed is weer normaal.
Na twee dagen is er geen nicotine meer in het lichaam.
Na twee dagen is het smaak- en reukvermogen aanzienlijk verbeterd.
Tussen de twee en 12 weken verbetert de bloedcirculatie in het lichaam

Na één dag stoppen daalt de kans op een hartaanval al, en na een jaar heeft u de helft minder kans op een hartinfarct.
Stoppen met roken geeft u een beter vooruitzicht op herstel na een hartinfarct.
Na een jaar is er 50% minder kans op herhaling van het infarct.
Na een jaar is er 40% minder kans op overlijden.
Na 15 jaar heeft de stopper een vergelijkbaar risico op een hartaanval als iemand die nooit heeft gerookt.

Na één dag is alle koolmonoxide uit het lichaam. Het zuurstofgehalte van het bloed verbetert. Vooral mensen met ernstig COPD kunnen dit goed merken. Zij kunnen zich na het stoppen met roken makkelijker inspannen dan eerst.
Na één dag beginnen de longen met het opruimen van slijm en andere resten van het roken.
Na een paar dagen gaat het ademhalen gemakkelijker, u krijgt meer energie.
Tussen de drie en negen maanden verminderen klachten als hoesten, piepen en benauwdheid. De achteruitgang van de longfunctie stopt en kan licht verbeteren.
Na tien jaar daalt het risico op longkanker met de helft vergeleken bij mensen die blijven roken.

Ik zeg: DOEN! (-; Kijk eens op de site van Stivoro voor heel veel tips om te stoppen en dit ook vol te houden.

SUCCES!

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is bewezen dat de stoppoging meer kans van slagen heeft als u hulp inroept. Kijk hier wat er allemaal mogelijk is: http://www.stivoro.nl/Voor_volwassenen/Stoppen_met_roken/Wat_of_wie_helpt_u_/index.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus en zwager ook; allebei in 1x gestopt. En allebei supergemotiveerd. Volgens mij scheelt dat de helft.

Andere antwoorden (14)

Stoppen met roken heeft altijd zin.
Alleen oppassen dat je niet meer gaat eten/snoepen omdat je je smaak terug krijgt en alles lekkerder vind.
Dat is dan weer slecht voor je gewicht.
Kijk eens op de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker heeft dat zin.
Alleen al omdat als je stopt met roken ,het eten je beter smaakt en je veel meer conditie gaat krijgen.
En dat je dertien jaar gerookt hebt wil helemaal niks zeggen.
Je longen zullen weer schoon worden,alleen duurt het wat langer.
Stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft altijd zin. Het duurt 7 jaren voordat je weer helemaal schoon bent maar de conditie gaat sneller vooruit. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker heeft dat zin! Een beetje banaal gesteld schijnt het niet eens zo gek veel kwaad te kunnen om in je jonge jaren te roken als je maar op tijd, niet later dan ergens tussen je dertigste en veertigste, te stoppen of niet meer dan twee à drie sigaretten per dag te roken. Bij longproblemen, zoals astma en andere allergieën of emfyseem kun je beter helemaal niet roken en eigenlijk is het sowieso beter voor je gezondheid om niet te roken. Goedkoper is het per definitie altijd. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Elke arts zal je vertellen dat je nooit te oud bent om te stoppen met roken.

Het eerste voordeel dat je merkt is dat je weer meer lucht krijgt en beter ruikt. Bovendien moet je het reinigend vermogen van je lichaam niet onderschatten. Als je stopt met roken beginnen je longen weer op te knappen. Of ze helemaal schoon worden durf ik niet te zeggen, maar ze zullen in ieder geval een stuk schoner worden dan ze nu zijn.

Hoe oud je ook bent, stoppen met roken heeft altijd een gunstig effect op jouw gezondheid en die van je omgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met iedere dag die je eerder stopt, krijg je er drie dagen bij je leven.
Beter antwoord kan ik niet geven, dus.................
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat heeft het, niet alleen voor je gezondheid en het verkleinen van je sterftekans aan rokengerelateerde aandoeningen, maar ook omdat je je dan beter voelt, niet meer naar rook stinkt en respect afdwingt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk zijn alle antwoorden al gegeven, maar stoppen is altijd goed. ik ben na 42 jaar roken nog gestopt en merk het echt wel, meer lucht beter ruiken enz.
succes er mee

Toegevoegd na 1 uur:
nog even een tip, ik heb het met behulp van nicotine pleisters gedaan en ik vond dat erg goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je nog goed voelt is het de moeite waard.
Mijn vader is er ook aan gestorven en dat gun ik niemand.
Stoppen met roken heeft altijd zin. Alleen even doorzetten tijdens het proces.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zeker als je zo veel rookt als jij.
Ik vind dat echt ontzettend veel: 25-30 sigaretten per dag.
Ik snap nooit waar mensen de tijd vandaan halen om de hele dag met zo'n ding in handen te zitten.

Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je omgeving heeft het zin te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet het inmiddels al: het antwoord is ja!
Alles is winst als je stopt. Elke dag zonder roken is er één.

Je begint de eerste dag al met een frissere adem én met meer ruimte in je tas, want je hoeft geen pakje sigaretten meer in. Plus aansteker.
En je houdt geld in je zak. Ook prettig.
En dan ineens die trap oplopen zonder gehijg, geweldig toch! En je eten, wat proef je dat ineens weer, zo lekker.

Misschien droom je nog van sigaretten, tenminste, dat heb ik lang gedaan na het stoppen. Maar ook dat gaat voorbij. En echt, het is puur een win-win situatie.

Goed van je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, zoals al gezegd is na 7 jaar, maar wat ook een plus is je proeft beter (uit eigen ervaring) natuurlijk wordt je wat dikker, maar dat ligt aan je zelf.

Het heeft absoluut zin, voor je zelf en je naasten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het antwoord op deze vraag zelf wel weet, maar dat je onbewust hoopt op een bevestiging om je slechte gevoel over het roken wat te laten afnemen.

Het heeft zeker zin om te stoppen. Elke sigaret die je minder rookt is er een. Nicotinepleisters en -kauwgom, laat ze links liggen; het is de psyche waar je je op moet focussen.

Op het moment dat je van jezelf weet dat je niet kunt stoppen met roken of dat je simpelweg niet wilt stoppen, accepteer het dan. Als je constant met jezelf in conflict bent bij elke sigaret die je opsteekt is dat zeker niet bevorderlijk. In dat geval, geniet dan gewoon van je sigaret.

Maar als het kan, stop dan. En het kan. Ik heb mensen om mee heen gezien die na 40 jaar roken ineens zijn gestopt. Vaak nadat ze lichamelijke klachten kregen. Dat kan je voor zijn. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het. Ook elke keer dat je faalt ben je niettemin even gestopt. Ik ben zelf na twee verschillende langer uit elkaar liggende periodes van verslaving aan de nicotine gestopt . De tweede periode had ik een sigaretje nodig omdat ik in een moeilijke periode van mijn leven zat. Roken helpt soms.
Omdat mijn kinderen opgroeiden kwam ineens het besef dat het rookgedrag en het opvoeden twee verschillende zaken waren voor mij niet met elkaar te verenigen. De kinderen hadden ook een hekel aan mijn roken. Ik was in een groep terecht gekomen waarin niemand rookte.
Je zou zo zelf ook redenen kunnen bedenken om te stoppen; redenen waar jij voor gaat.
Misschien verkeerd maar ik kocht geen tabak meer en heb zelfs van peukjes nog nieuwe sigaretjes gerold totdat het gemankeerde gevoel van niet roken ophield. Ik heb nog drie maanden de drang gevoeld om weer te beginnen. De eerste keer ben ik opgehouden door middel van het roken van dunne sigaartjes maar daar moet je ook weer vanaf. Ik wens je veel succes en verzamel vooral ook mensen om je heen die niet roken; enigzins helpt die norm ook om stand te houden.