paroxetine en paracetamol

ik slik sinds 3dagen paroxetine en heb nu last van hoofdpijn kan ik een paracetamol nemen of mag je dat niet gebruiken daarbij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (5)

Mijns wetens kun je dat gewoon gebruiken. Ik slik al 15 jaar paroxetine en ben nu bijna afgebouwd, heb daarbij de zelfde verschijnselen als met het wennen: hoofdpijn, duizelig etc. Dus slik regelmatig een paracetamolletje. Je moet wel uitkijken met sterkere pijnstillers (Bv die roze, ben de naam ff kwijt) die kunnen slecht zijn in combi met paroxetine en maagproblemen veroorzaken.
Een paracetamol is het meest veilig zegt mijn huisarts altijd. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paroxetine geeft in het begin bijwerkingen maar de eigenlijke gewenste werking begint pas na 2-6 weken.
De meest voorkomende bijwerkingen zijn oa hoofdpijn.
Paracetamol is dan de beste keuze.
Omdat de SSRI's waartoe paroxetine behoort ook maagproblemen kan geven is het beter , niet te beginnen met naproxen, dat kan maag- en darmklachten geven.
Nu zijn ook daar wel medicijnen voor , zoals pantozol, maar dan heb je al drie medicijnen te pakken waarvan twee voor de bijwerkingen van een.
begin dus met paracetamol maar neem er niet meer dan 6 per dag.
Wil een tablet van 500 mg paracetamol niet (voldoende) helpen, neem er dan twee tegelijk in maar 6 is en blijft het maximum per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlinder heeft helemaal gelijk hoofdpijn is een bijwerking van paroxetine. de rode pilletjes die zij noemt is diclofenac deze combi gebruik ik al 10 jaar i.v.m. fibromyalgie. Daarom moet ik ook maag beschermers nemen. Ben ondertussen aan het afbouwen en over gegaan op natuurlijke middelen, voel me stukken beter. Paroxetine is zg niet verslavend, maar een crime om er af te komen!! bezint eer ge begint!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag gewoon paracetamol eten bij paroxetine. Dat is geen probleem. Hou het wel even in de gaten. Het kan een bijwerking zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor je kan paracetamol gewoon gebruikken tegen de hoofdpijn.
Tip: ga bij dit soort vragen ook aan je apotheker stellen.