Kan je zomaar ineens allergisch raken voor iets, terwijl je het voorheen nooit was?

Sinds ik 2 weken geleden mijn kittens kreeg heb ik last van droge ogen en kriebels in mijn neus. Is dit toeval of kan ik allergisch zijn geworden? Hiervoor heb ik eerst 2 jaar geen katten gehad, maar daarvoor 17 en 12 jaar lang wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het te stoffig in huis..

Het beste antwoord

oh Annepanne, ik hoop echt voor je dat je niet allergisch bent maar ja... helaas kan het wel. Een allergie bouw je op. Dus in principe kan je b.v. alles 1 keer eten als het om voedsel zou gaan en daarna kan je eerder of later allergische verschijnselen krijgen voor datzelfde voedsel. Zo ook met poezen. Kan je het uit laten zoeken bij een natuurarts? Dan weet je het zeker, want het kan ook iets anders zijn natuurlijk. Ik hoop voor je dat het meevalt. Lieve groet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik hoop ook heeeeel erg dat het het niet is, wel gek, de klachten lijken op klachten die ik heb als ik hooikoorts heb. Ik heb het ook niet continu en ik moet nooit niezen of hoesten. Maar het is toch helemaal de tijd niet om hooikoorts te hebben? KUS!!!!
Kristal
13 jaar geleden
:-))) Lief mens...
probeer niet ongerust te zijn An, laat het nou eerst maar nakijken. Als je weet wat het is kan je zien wat je eraan kan doen. Geniet ondertussen van die twee snoepies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je lief ik zal het eens gaan laten nakijken!! Maar die poezen blijven hier! :-p knuffel!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De elzen en de hazelaars bloeien al een tijd, dus als je daarop reageert kun je wel degelijk last hebben van hooikoorts. (Ook als je last hebt van berkenpollen kun je reageren op elzen en hazelaars.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lente is vroeg dit jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hooikoorts kan je elk jaar al vanaf januari last van hebben
Kristal
13 jaar geleden
't heeft vast niks met de poezen te maken punt (maar wel ff in de gaten houden Annepanne ;-) )

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan zeer zeker. De aanleg ervoor is dan al bij je aanwezig en op een gegeven moment kun je er dan ineens last van krijgen, dan komt de allergie naar de oppervlakte zeg maar. Mogelijk ben je voor meerdere stoffen allergisch of heb je aanleg hiervoor. Vaak zit het ook in de familie. Vaak in combinatie met eczeem en/of hooikoorts. Je kunt eventueel een allergietest laten doen om uit te vinden waar je precies allergisch voor bent.