Wat kan de pijn in mijn knie zijn?

Ik heb vrijdag sportdag gehad, dat ging gewoon goed. Waarschijnlijk wel gevallen, maar niet zo dat ik er last van had. Echter, vrijdagavond kreeg ik pijn in mijn knie. Het leek alsof ik te lang in een bepaalde houding had gezeten, dus probeerde die houding te vermijden. Gedurende de nacht werd de pijn erger.
De volgende ochtend ging ik op mijn knieën zitten, en kon nog maar moeizaam opstaan. Hoe meer ik liep, hoe erger het werd. Mijn knie begon ook dikker te worden, ik denk door vocht. Nu doet het nog steeds pijn, al helpen pijnstillers wel. Nu vanochtend voel ik weinig pijn meer, maar het wordt wel erger als ik loop.

De pijn:
Ik kan mijn knie maar binnen een bepaalde zone buigen en strekken. Bij strekken voel ik een hele rare, stevige pijn in mijn knieholte. Als ik mijn knie buig, word het bovenop mijn been heel hard, en ik krijg een stekende pijn. Ik voel een pijnlijke trek van kniebanden/spieren net onder mijn knieschijf. als ik mijn knie buig klinkt er een soort hol gekraak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Kan vanalles zijn, iets met je knieschijf, scheurtje in e meniscus etc. Zo te horen in ieder geval een bezoekje aan de huisarts waardig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meniscus wordt vrij vaak beschadigd bij intensieve sporten zoals voetbal, waarbij vooral de rotatie in de knie met gefixeerde voet berucht is: de 'voetbalknie'. De binnenste (ook wel mediale) meniscus loopt een grotere kans op beschadiging dan de buitenste (ook wel laterale), omdat de binnenste vastzit aan de knieband en daardoor minder flexibel in zijn bewegingen is. Letsels van de meniscus kunnen onder andere bestaan uit scheuren in radiale richting, in horizontale richting en in de richting van de cirkelvorm van de meniscus, de zgd. 'bucket handle' scheur. Vaak geven deze letsels weinig klachten; soms treden klachten op als pijn en zwelling van de knie of 'vastzitten' in een bepaalde stand. Als dit een belangrijke hinder oplevert in het dagelijks leven moet soms operatief worden ingegrepen.
Ga naar de huisarts en die zal waarschijnlijk een rontgenfoto laten nemen van je knie om uitsluitsel te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar de huisarts ermee, en ondertussen koelen met ijs: ijsblokjes in een plastic zak, theedoek er omheen en een kwartiertje laten liggen. Elk uur herhalen, zeker de eerste 48 uur. Makkelijker is een coldpack, maar die moet je maar net hebben.