Ik heb een strontje in me oog, wat moet ik daaraan doen?.

Ik loop al een poos met een oogontsteking, een herpes virus, en nu heb ik een strontje in mijn oog, onder mijn ooglid bij mijn wimpers. Ik krijg wel druppels voor mijn oog waardoor ik moet druppelen. Ik vraag me af wat ik daaraan kan doen. Ik doe nu tijdelijk met kokend water en wat watjes me oog schoonmaken, maar ik vraag me af of ik er meer aan kan doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb dexamethason en hypromellose die ik dagelijks moet druppelen. Warme watjes doe ik nu 3 keer daags van buiten naar binnen met gekookt water. Is er misschien iets anders voor?. Als ik mijn ooglid omhoog doe zit er een heel klein bultje, en het is knalrood, is er geen zalf voor?, of andere spullen?. Dokter Nijo in het waterland ziekenhuis zei dat het ook beter was om het met kokend heet water te doen, google zei ook dat het handig was om het eruit te halen met een warm lapje. Maar zal der echt niks anders voor zijn?.

Toegevoegd na 12 uur:
Doorprikken kan echt niet!. Het vuiltje zit onder mijn ooglid. Als ik mijn ooglid beet pak en omhoog doe, zit er helemaal onder het vuiltje. Dat is uiterst gevoelig. Zal der misschien wat anders zijn dan doorprikken of zalf?.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (4)

Knipperen, dat traant het er vanzelf uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een rot gevoel. Vroeger kregen we het advies om er een warme/hete (gevouwen) zakdoek tegenaan te houden. Ik denk dat het de ontsteking versnelt en dat het eerder over gaat.
Je kunt een zakdoek heet maken met een strijkijzer, of wie weet in de magnetron? En dan tegen je gesloten oog aanhouden. Zo vaak mogelijk.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen, het met twee natte wattenstaafjes "uit te knijpen" Het strontje rijpt door warmte, maar dat doe je al, op het moment dat ie echt gelig wordt en wat groter....is het vliesje ook wat dunner en makkelijker stuk te krijgen. Mocht je het leeg krijgen, wel je oog goed naspoelen met gekookt water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, uit knijpen kan niet want het zit onder mijn ooglid helemaal achteraan. Daar zitten natuurlijk ook je bloedadertjes, en het is daar ook veel te gevoelig voor. Uitknijpen lijkt me daarvoor niet slim. Toch bedankt.
Naar je huisarts, door laten prikken, volgende dag droogt t al op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door laten prikken kan niet aangezien het onder mijn ooglid zit als je mijn ooglid omhoog doet. Daar zitten ook mijn bloedaders, en het lijkt me daar ook veel te gevoelig voor. Toch bedankt.