Vaginale jeuk en branderig gevoel tijdens ongesteldheid, wat kan ik er tegen doen?

ik heb sinds laatste tijd veel jeuk en een branderig gevoel tijdens het plassen. Dit is alleen wanneer ik ongesteld ben. Ik heb andere merken tampons en maandverband geprobeerd maar ik krijg hetzelfde. Ook sudocreme en speciale zalf van de kruidvat. NIKS HELPT! Ook is het rood en wat opgezwollen. Weet iemand wat dit is en kan diegen me aub helpen want de jeuk en branderigheid tijdens het plassen is onverdraaglijk!!

5 maanden geleden
Ritsuka
5 maanden geleden
Wat zei de huisarts?
Pieterke
5 maanden geleden
Tijdens de menstruatie kan de zuurgraad in je vagina verhoogd zijn waardoor jeuk en branderigheid kan ontstaan.
Probeer dit eens: Smeer je vagina een paar maal per dag in met yoghurt zonder smaakje. Het maakt verder niet uit welke yoghurt, vol, halfvol, links- of echtsgedraaid maakt geen verschil. Herhaal dit een aantal dagen. Ik had een jaar lang continu last van jeuk en branderigheid, dus ook bij de menstruatie, en had vele zalfjes en crèmes etc. van de huisarts gekregen en niets hielp. Toen kreeg ik deze tip en binnen een paar dagen was ik van mijn klachten af.
Toen ik dit later aan de huisarts vertelde zei hij dat dit een oud huismiddeltje was waar hij niet aan gedacht had.
Mocht dit bij jou niet helpen dan moetje even naar de huisarts.

Antwoorden (1)

Een jeukerig, branderig gevoel in de vagina is ontzettend onaangenaam. En of die tijd van de maand nog niet erg genoeg is, heb je vooral tijdens je menstruatie last van vaginale jeuk. Thank you for that...

Maak je in ieder geval niet gelijk zorgen, want je bent niet de enige. Vaginale jeuk tijdens je menstruatie is een veel voorkomende ervaring en hangt vaak samen met een toegenomen afscheiding. Het is meestal onschuldig, maar wanneer de jeuk aanhoudt kan het wijzen op een groter probleem. Verschillende oorzaken voor een jeukende vagina zijn:

Irritatie
Schimmelinfectie
Bacteriële vaginose
Trichomoniasis

Vaginale schimmelinfectie:Deze infectie wordt meestal behandeld met antischimmelmedicatie. Je huisarts kan je hiermee verder helpen. Je hebt ook medicatie bij de drogisterij, maar het is altijd beter om eerst een diagnose van je arts te krijgen, voordat je een zelfbehandeling probeert.
Bacteriële vaginose:Bacteriële vaginose kan alleen door je huisarts worden gediagnosticeerd. Je krijgt dan een antibioticakuur om de infectie te behandelen.
Gaat de jeuk niet weg, dan kan het een teken zijn van een aandoening die je huisarts moet diagnosticeren. Kortom: als de jeuk die je tijdens je menstruatie ervaart aanhoudt, is het verstanding even langs de dokter te gaan.
fremar
5 maanden geleden