Hoe kan ik mijn opgeblazen gevoel verminderen?

Al een week heb ik een opgeblazen gevoel. Dit is eigenlijk begonnen toen ik een andere eten's stijl begin... Ik heb al iets lancerend geprobeerd maar dit mocht niet baten...

Dit laatste detail is een beetje goor maar denk dat dit belangrijk is om te vertellen.
Gister en vandaag poep ik in extreem grote 'stukken'. Misschien dat ik een verstopping heb/had en nu er uit komt?

Maar ik heb ook constant de drang om te poepen ik denk dat ik ook moet poepen maar niks komt er uit is dit ook normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je wat uitleg geven over wat er verandert is in je eetgewoonte? Wat heb je gebruikt om te laxeren (van lanceren vlieg je naar de maan ;) .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik at heel veel wortels en kiwi's (minimaal 7wortels en 2 kiwi's). en een product met Senna.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je at heel veel wortels en kiwi's, en wat eet je nu dan?
Want alleen wortels en kiwi's is niet gezond, veel te eenzijdig en te weinig eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja dat is zeker eenzijdig,Zal wel extra erbij zijn
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoe is het nu met je klachten?

Antwoorden (3)

Ik zou beginnen met je darmen weer tot rust te brengen, dus even geen grote hoeveelheid wortelen en kiwi's meer maar het eten waar je lichaam aan gewend is. Als je je eetgewoonten drastisch omgooit kan dat je lichaam behoorlijk van slag brengen.
Dus terug naar wat voor jou normaal eten is.
Blijven de klachten dan is het raadzaam naar de huisarts te gaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat er niets komt bij aandrang kan een gevolg zijn van het laxeren, je darmen zijn waarschijnlijk behoorlijk leeg. Het duurt ongeveer eeh halve dag voordat Senna gaat werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het laxeren... Dat heb ik ongeveer 3 dagen geleden gedaan en ik nog steeds aandrang...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een opgeblazen gevoel wil niet zeggen dat je standaard moet gaan laxeren, dus of dat nou een slimme zet was...... je nam nogal wat vezels door de wortels wat combinatie met de kiwi's eerder diarree zou geven ipv verstopping. Maar dat hangt ook af van wat je verder at, dronk en deed (beweging).
Dat je nog aandrang hebt is niet raar omdat zoals ik al antwoorde, je darmen van slag zijn.
Houd je ontlasting patroon goed in de gaten en ga zo nodig maandag langs de huisarts.
Ritsuka
11 jaar geleden
Goede tip ja, in elk geval GEEN laxeermiddel meer.
Als je leeg bent en nog het gevoel hebt om te poepen bananen eten dat verdikt je ontlasting netzoals beschuit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij niet verstandig om nu dingen te eten die invloed hebben op de ontlasting, omdat niet duidelijk is of er sprake is van diarree of juist verstopping.
Vanwege het laxeren zou je denken dat er sprake geweest van diarree, maar vragensteller heeft het zelf over mogelijke verstopping.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een doosje movicolon halen bij de apotheker zijn zakjes die je moet mengen met water soort citroen smaakje zit eraan werkte bij mij prima toen ik ontlasting problemen had
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan moeten de problemen wel duidelijk zijn. En dat is niet te beoordelen hier.
Dat yoghurtproducten met probiotica, zoals Activia, je darmtransit bevorderen is geen fabeltje. Probiotica zijn bacteriën die een gunstig effect hebben op de vertering. Je maag kan voedsel beter verteren, waardoor je darmen minder (snel) geprikkeld worden. Bijgevolg heeft een opgeblazen gevoel ook minder kans op ontstaan. Naast yoghurtproducten kan je probiotica ook innemen in de vorm van een voedingssupplement.