Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan ik mijn opgeblazen gevoel verminderen?

Al een week heb ik een opgeblazen gevoel. Dit is eigenlijk begonnen toen ik een andere eten's stijl begin... Ik heb al iets lancerend geprobeerd maar dit mocht niet baten...

Dit laatste detail is een beetje goor maar denk dat dit belangrijk is om te vertellen.
Gister en vandaag poep ik in extreem grote 'stukken'. Misschien dat ik een verstopping heb/had en nu er uit komt?

Maar ik heb ook constant de drang om te poepen ik denk dat ik ook moet poepen maar niks komt er uit is dit ook normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou beginnen met je darmen weer tot rust te brengen, dus even geen grote hoeveelheid wortelen en kiwi's meer maar het eten waar je lichaam aan gewend is. Als je je eetgewoonten drastisch omgooit kan dat je lichaam behoorlijk van slag brengen. Dus terug naar wat voor jou normaal eten is. Blijven de klachten dan is het raadzaam naar de huisarts te gaan. Toegevoegd na 4 minuten: Dat er niets komt bij aandrang kan een gevolg zijn van het laxeren, je darmen zijn waarschijnlijk behoorlijk leeg. Het duurt ongeveer eeh halve dag voordat Senna gaat werken.

Als je leeg bent en nog het gevoel hebt om te poepen bananen eten dat verdikt je ontlasting netzoals beschuit

Dat yoghurtproducten met probiotica, zoals Activia, je darmtransit bevorderen is geen fabeltje. Probiotica zijn bacteriën die een gunstig effect hebben op de vertering. Je maag kan voedsel beter verteren, waardoor je darmen minder (snel) geprikkeld worden. Bijgevolg heeft een opgeblazen gevoel ook minder kans op ontstaan. Naast yoghurtproducten kan je probiotica ook innemen in de vorm van een voedingssupplement.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100