Waarom zijn mijn darmen altijd wat van streek als ik ongesteld ben?

Mijn ontlasting is dan vaker en dunner (geen echte diaree, maar toch vervelen), waardoor er wel eens wat achter blijft. Dit is heel vervelend met afvegen, in combinatie met het bloed.
Excuses voor de details...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

stress in de streek... meer niet... stress maakt dat de darmen niet de tijd nemen om alle vocht eruit te halen... Toegevoegd op 05-05-2009 22:48:35 als je daar hele goede info over wilt, dan raad ik je aan de video van Bruce Lipton te kijken... Bruce Lipton - the new Biology, Where mind and matter meet... te vinden op usenet of torrentsites, zeer leerzaam en de man is klasse... of de link op youtube gaan zien...

Bronnen:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8...

same here.. volgens mij komt het omdat je baarmoeder samentrekt, je darmen zitten daar vlakbij en bewegen daardoor mee..

Als je ongesteld bent gebeurt er veel in je lichaam, de een heeft er meer last van dan de ander. Als je dit altijd al hebt gehad is er geen reden voor ongerustheid. Heb je pas sinds kortere periode last van je darmen zou ik je aanraden een dokter te raadplegen. Niet dat ik je onnodig bang wil maken, maar hij zou je kunnen onderzoeken op endometriose of prikkelbare darm syndroom.

Ik denk dat een gebalanceerd dieet met gezonde voeding en veel vezels de wereld scheelt. Het is namelijk wel een klacht die veel te maken heeft met de kwaliteit van je voeding. Toegevoegd op 05-05-2009 23:33:15 Dit word denk ik niet het beste antwoord ;-)

hormonen. en je gaat ook sneeler naar de wc omdat je menstruatie pijn kan verwarren met het gevoel van hevige diaree. alles trekt samen dus darmen ook, dardoor word het allemaal wat soepeler, ik ben iig blij dat ik er weer even een jaar of andethalf vanaf ben ;-) x

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100