Waarom zijn mijn darmen altijd wat van streek als ik ongesteld ben?

Mijn ontlasting is dan vaker en dunner (geen echte diaree, maar toch vervelen), waardoor er wel eens wat achter blijft. Dit is heel vervelend met afvegen, in combinatie met het bloed.
Excuses voor de details...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K
Antoni
14 jaar geleden
Dank voor de excuses. Ik dacht dat ik ver ging met mijn vraag over onwel worden, maar blijkbaar valt dat wel mee.
http://www.goeievraag.nl/vraag/onwel-melden-media-gebeurd-onwel.7060
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ghihi ja tis wel een beetje een meisjesvraag.. die mannen moeten er maar ff tegen kunnen hoor!
AWM
14 jaar geleden
Ik zat net te eten :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman. Nogmaals extra excuses voor jou!

Het beste antwoord

stress in de streek... meer niet... stress maakt dat de darmen niet de tijd nemen om alle vocht eruit te halen...

Toegevoegd op 05-05-2009 22:48:35
als je daar hele goede info over wilt, dan raad ik je aan de video van Bruce Lipton te kijken... Bruce Lipton - the new Biology, Where mind and matter meet... te vinden op usenet of torrentsites, zeer leerzaam en de man is klasse... of de link op youtube gaan zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

same here.. volgens mij komt het omdat je baarmoeder samentrekt, je darmen zitten daar vlakbij en bewegen daardoor mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ongesteld bent gebeurt er veel in je lichaam, de een heeft er meer last van dan de ander.

Als je dit altijd al hebt gehad is er geen reden voor ongerustheid. Heb je pas sinds kortere periode last van je darmen zou ik je aanraden een dokter te raadplegen.
Niet dat ik je onnodig bang wil maken, maar hij zou je kunnen onderzoeken op endometriose of prikkelbare darm syndroom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een gebalanceerd dieet met gezonde voeding en veel vezels de wereld scheelt. Het is namelijk wel een klacht die veel te maken heeft met de kwaliteit van je voeding.

Toegevoegd op 05-05-2009 23:33:15
Dit word denk ik niet het beste antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dag chantally112, (en al de anderen) Ik heb ook heel gezond gezond gegeten, en ik ben gemakkelijk door mijn menstruatie periode gekomen.Na mijn eerste kind heb ik eigenlijk nooit geen pijn meer gehad.Mijn jongste zus die ook heel gezond at, bijna het zelfde als ik, had veel pijn en veel bloedverlies. Waar dit in kan zitten is mij nog steeds een raadsel.Maar dit wilde ik even met jullie delen. Dieet zal naar mijn idee wel wat bijdragen.
hormonen.
en je gaat ook sneeler naar de wc omdat je menstruatie pijn kan verwarren met het gevoel van hevige diaree.
alles trekt samen dus darmen ook, dardoor word het allemaal wat soepeler,
ik ben iig blij dat ik er weer even een jaar of andethalf vanaf ben ;-)

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat ik de menstruatiepijn verwar met het gevoel van hevige diaree. Ik probeer juist in tijdens de menstruatie-periode het naar de wc gaan uit te stellen. Dit vanwege de details in de vraag!
Gefeliciteerd!!! En succes met de borstvoeding!