Je omschrijving is erg summier, maar mijn eerste indruk is dat je tinnitus hebt.

Tinnitus is het waarnemen van een toon die er niet is. Meestal hoor je dan een hoge toon, maar er zijn ook mensen die juist een lage bromtoon horen.

Vaak hoor je ineens zo'n toon, en verdwijnt die toon na enkele seconden tot een halve minuut vanzelf. Er zijn echter ook mensen die continu een toon horen.

Zie onderstaande Bron voor meer informatie.
Cryofiel
13 jaar geleden
Erg vervelend, ik heb het constant. Ik dacht eerst dat het aan de apparatuur in de kamer lag, dus alle stekkers er uit gehaald. Toen ik het nog hoorde, verdacht ik de buren ervan dat die 's nachts rare geluiden maakten. En ik maar aan de muren luisteren waar het geluid nou vandaan kwam. (ik hoor het natuurlijk in de slaapkamer, 's nachts erg goed, dan is het stil). Ik werd er wakker van! Tot ik een keer in de auto zat en het weer hoorde, toen wist ik dat het aan mijn oren lag.
IK ben nar de huisarts geweest en die zag vocht achter het trommelvlies, dat moest binnen 8 weken over zijn, het is nu nog niet over, driekwart jaar later. Ik ga binnenkort weer naar de huisarts en laat me doorverwijzen naar kno arts.

Het kan ook allerlei andere oorzaken hebben, van hoge bloeddruk, tot gehoorsbeschadiging.

Dus mijn advies, ga naar je huisarts en laat het uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan tinnitus zijn. Dat is een beschadiging van de gehoorzenuw waar eigenlijk niets aan is te doen.
Het kan zijn dat je te veel aan knallen hebt blootgestaan. Misschien gaat het vanzelf weer over maar wees dan in het vervolg heel voorzichtig met harde geluiden (ook van bands); als het eenmaal permanent is is het te laat.