Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik hoorde iemand zeggen dat kinderen niet meer tandarts meeverzekerd zijn tot 21 jaar is dat waar ?

Iemand vertelde dat als je kind 18 is geworden in 2011 niet meer gratis is meeverzekerd voor de tandarts.
Maar ik heb hier niks over gehoord.
Ik had net mijn dochter verzekerd ze is 18 geworden in oktober.
Maar voor de tandarts hoefde dat want er stond bij dat ze automatisch gratis is meeverzekerd voor de tandarts en nu zegt iemand dat dat veranders in 2011, dat ik haar nu ook voor de tandarts moet mee verzekeren.

Ik heb Agis, maar ik kan er niks over vinden bij de site.
En ik heb nog maar 1 dag omdat te doen hoor ik ik moet het voor januari 2011 doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
826

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat ligt aan je soort verzekering
bij de gezinnenpolis zijn ze maar tot 18 jaar meeverzekerd.
Ik zou morgen even contact opnemen met agis en het vragen.Zij weten precies wat je hebt en wat verzekerd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt natuurlijk aan je zorgverzekering, maar per 2011 zit tandheelkundige zorg voor 18 jaar en ouder (was 22 jaar) niet meer in het basispakket.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandarts gaat inderdaad uit de basisverzekering voor 18+ers. Maar als er stond dat ze gratis is meeverzekerd, kan het dan zijn dat ze met jou is meeverzekerd? Weet niet of je voor je dochter een aparte polis hebt aangevraagd of niet? En of je zelf extra verzekerd bent voor de tandarts?
Ik zou in ieder geval even bellen om het na te vragen.. Dan weet je het tenminste zeker..
Niemand hier kan je die zekerheid geven..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding