Vanuit een zeer ontspannen staat zonder geluid om je heen, hoor je opeens een keihard en schel geluid van je wekker. Omdat je tegen die tijd toch vaak op moet en wakkerder aan het worden bent, reageer je op dat geluid door sneller wakker te worden door de plotselinge verstoring van de stilte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat er een redelijk hard geluid uit komt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geluid is zo hard en/of schel dat het je slaap verstoort, en je brein reageert door wakkerder te worden, waarna je het geluid actief waarneemt en wakker wordt.