Wat kan ik het beste doen wanneer ik wakker word met een inbreker in mijn kamer?

De inbreker en ik hebben geen relatie behalve die van het moment. Hij/Zij weet nog niet dat ik wakker ben. Ik weet dat het een inbreker is maar kan verder niet zien of diegene bijvoorbeeld een wapen draagt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou doorslapen, zo ver dat mogelijk is. En als ik zeker weet dat hij alleen is en als je een mogelijkheid ziet zou ik hem zo hard en zo vaak mogelijk op zijn kop rammen, bijvoorbeeld met een tennisracket.

Goeie vraag! Dit is iets dat ik mij zelf ook wel eens af heb gevraagd. Ik zag een keer op tv een hele logische beredenering voor deze kwestie. Als je de inbreker ziet, ben je bang. Maar de inbreker denkt dat jij slaapt, en is zelf waarschijnlijk nog banger. Hij heeft heel veel te verliezen: opgepakt worden, eventueel een gevecht krijgen met jou enz. Inbreken is het beroep van de inbreker, en hij wil natuurlijk niet werkloos raken door opgepakt te worden met alle gevolgen van dien. De kans is dus groot dat de inbreker er als een haas vandoor gaat. Ik heb eens gehoord dat het ook wel eens voorkomt dat er na de inbraak een verse drol van de inbreker in het huis lag, omdat hij zo zenuwachtig was dat hij het niet kon ophouden. En als je inbreker een crackjunk is heb je pech als je hem bijvoorbeeld aan het schrikken maakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100