ben ik een avond of en ochtendmens wanneer ik 's nachts werkzaam ben ?

ik werk in vaste nacht, 's morgens kom ik thuis en vlieg op de computer tot rond 8.00 uur, zoals n
nu trouwens op "goeie vraag . nl.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wanneer je je op je best voelt, dan is dat je bioritme. Sommige mensen komen moeilijk op gang maar gaan in de middag als een trein. Anderen zijn 's avonds hun bed niet in te duwen.

Veel mensen kunnen het niet, in de nacht werken. Dat betekent overdag slapen.

Hier kun je even een testje doen. Je bent nu toch wakker :). http://www.lijvcard.nl/nieuws/ben_ik_een_ochtendmens_of_een_avondmens_test_87

En...welterusten, voor straks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga ik nu nog uittesten, thx bestevaer, enneuh....GOEDE MORGEN ? ik begrijp dat jij dan een ochtendmens bent ? uit je "vroege" reactie dan wel......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, vroeg op is geen probleem. Maar 's avonds vaak knock out. En een matige slaper. Dus de ongewenste wakkere uurtjes zit ik achter mijn laptoppie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker vroeg op
Ochtendmensen worden soms ongezellig gevonden op feestjes. Ze zijn al vroeg slaperig en kunnen niet de hele nacht doorgaan. Avondmensen daarentegen worden later slaperig, maar hebben in de vroege ochtend juist moeite om op gang te komen. Vooral op vakantie, als je niet gebonden bent aan werktijden, merk je hoe je biologische klok van nature is ingesteld. "De uitgesproken ochtendmensen zie je om zeven of acht uur 's morgens al hun tent uitkruipen. Een avondmens moet hier absoluut niet aan denken! Hij begint in z'n vakantie meestal pas tegen een uur of elf aan de dag", aldus Kerkhof. Werktijden spreiden
Werktijden van negen tot vijf kunnen een probleem vormen voor uitgesproken avondmensen. bron. internet
Ik bent een ochtendmens ik kan opstaan met een vrolijk gezicht, maar s'avonds ben ik al vroeg in de avond moe en komt er weinig goeds uit mijn handen.

Het heeft te maken met ritme/gewoonte, als jij de nachten niet meer werkt, zul je moeten wennen dat je s'nachts slaapt, en overdag werkt, zo dat is wennen. M.a.w ochtendmens zijn leer je jezelf aan, mede door je levensstijl.

Toegevoegd na 59 minuten:
oef..wat een fout ik bent een mens, ben ik toch nog niet zo goed wakker! ik bent=ik ben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je s,nachts vast in de ploegendiens werkt ,dan ben je daarop ingesteld.
Op een gegeven moment heeft je lichaam het ritme te pakken.
Iemand die s,avonds om 5 uur thuis komt van het werk zal hetzelfde doen.
Die gaat ook niet meteen naar bed.
In jouw geval is gewoon de tijd verschoven.
Als je straks vakantie hebt of een paar dagen vrij bent,dan kom je weer in een ander ritme.
Dan kun je pas goed zien of je een ochtend mens of een avond mens bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel ja, ieder weekend is dus zo ingebouwd, de vrijdag avond komt mijn dochtertje van 9 bij mij voor het weekend en dan doe ik 'r nar mijn ouders, 's zaterdags kom 'k thuis, kruip in bed en na 16.00 ga'k haar ophalen
om dan de zaterdag 's avonds redelijk laat in bed te komen, en na een uurtje ben 'k klaarwakker en pas na zessen terug doodop, met nog een drietal uurtjes slapen en dan ben k terug in het "normale" dagritme, tot de zondagavond, dan ga ik naar bed en blijf slapen van omstreeks 00.00' tot 15 uur de maandag, om daarna terug in het nachtritme om te schakelen, pfffft.....wat een soep !!!!!! was wel niet makkelijk om zo je ritme te bepalen, maar ik kon niet anders want ik ben gescheiden en heb er een beste vriendin op na gehouden die ik ziels graag mag. groetjes
Of je een ochtend of een avond mens bent kun je volgens mij alleen goed bepalen in bijv een vakantie als je geheel vrij bent je eigen tijd in te delen.

Mensen met een " gewone" baan (overdag bedoel ik) kunnen het nog een beetje aflezen uit het feit of ze er in de ochtend makkelijk uitkomen of niet en of ze het heerlijk vinden om 's avonds op te blijven.

Met een baan zoals jij beschrijft, doorkruis je alle "natuurlijke" ritmes, jij bent hierdoor (al dan niet gedwongen) een nachtmens!!!!
amigo