wie heeft to do tips bij langdurig ziek zijn?

ik zit sinds 4 weken thuis met zware rugklachten. het ziet er niet naar uit dat ik op korte termijn weer op de been bent. Heeft iemand leuke tips wat je kan doen, zonder je rug er voor te gebruiken? De tv, tijdschriften en buren gluren heb ik onderhand wel gezien namelijk:)

Toegevoegd na 14 minuten:
vrouw, 25, en ik mag niet langer dan 10 min per uur zitten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Tijdens mijn rugpijn periodes ben ik ooit begonnen met sieraden maken van kraaltjes. Ik heb sorteerbakjes gehaald, heel goedkoop bij de Kwantum en ben eerst begonnen met oude kettingingen stuk knippen en de kraaltjes in de bakjes te sorteren, binnen de kortste keren kreeg ik van vrienden en familie allemaal ongebruikte vergeten kettingen en ook die gingen steeds in de bakjes, soort bij soort.
Dat sorteren kon ik staande of zittend en tussendoor heb ik heel veel sieraden gemaakt.
Heel leuk om te doen en tijdrovend, dus een goede daginvulling.

Toegevoegd na 56 seconden:
Heel veel sterkte en beterschap gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan een grote legpuzzel gaan maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Farmville computergame waarbij je de hele dag bezig kunt zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of mensen uitnodigen om met je te komen praten of een spel komen doen. Ontspanning is goed voor je rug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breien of iets dergelijks? Een patchworksprei maken? Tekenen? Kerstversieringen maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puzzelen. zowel in boekjes (sudoku, doorlopers, logische gevarieerd) als misschien op tafel. Legpuzzels.
Thrillers of (Skandinavische) detectives lezen (spannnnnennnd leidt van de pijn af uit de bibliotheek, eventueel een luisterboek)
Een (luister) cursus doen; iets wat je al jaren wilt, maar waar het nooit van komt. Nu heb je de tijd.
Als je er van houdt: tekenen (je eigen voeten bv, een hand, een stuk fruit .. klein object vanuit de positie waar je je fysiek het beste bij voelt.
Punniken.
Borduren.
Sjaal breien. (dikke wintersjaal of muts. Op internet kun je opzoeken hoe. Wellicht materiaal bestellen)
Vakantie regelen (internet) voor als het weer kan.

Toegevoegd na 5 minuten:
En: beterschap natuurlijk! Ik weet zelf wat rugpijn is en dat is geen lolletje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet tot in hoeverre je nog iets kan, of je echt bed gebonden bent of nog wel aan tafel ofzo kan zitten en je armen gebruiken? Maar dit zijn eventuele opties:
- begin een cursus: psychologie, pedagogie, techniek, sieraden maken, scrapbooken, kleding maken, fotografie
- die berg foto's inplakken die er nog liggen die je nog steeds ooit had willen inplakken maar nooit aan bent toegekomen
- fotoalbums doorbladeren, altijd goed voor mooie herinneringen
- online games (goed voor uren plezier!)
- ga iets met je kinderen doen (als je die hebt) bijvoorbeeld knutselen, of kerststukje maken, verhaal voorlezen, laat je kinderen een toneelstukje/modeshowtje opvoeren voor jou (als ze dat leuk vinden natuurlijk).
- een lijstje maken met dingen die je nog wilt doen in het leven, de zogeheten 'bucket list' (kan overigens enigszins deprimerend zijn als je nu niks kan, maar anderzijds kan het je ook motiveren om goed voor jezelf te zorgen en snel te herstellen).
- alvast de zomervakantie uitzoeken

Heel veel beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tik maar eens `hobby`in op Google. Daar vindt je leuke sites o.a. www.hobby.blogo.nl. met vele tips om je te kunnen vermaken.
Wens je sterkte en snelle beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regel een smartphone, dat helpt je de winter wel door op bed. Wat een ellende voor je, trouwens.
Maak voor iedereen een grote sinaasappel, volgestoken met kruidnagels (in mooie patronen, je hebt nu de tijd om er een kunstwerkje van te maken). Voor iedereen een geurig goedkoop kerstkado en je bed ruikt zálig.