Zou ik wel weggaan/werken of niet?

Voel me niet lekker, hoofdpijn, erg verkouden, buikpijn.
Moet eerst 2 en half uur naar huis reizen en dan werken, maar wat is wijs?

Ik ben geen type die snel ziek meld, maar vannacht ben ik ook in een apart bed gaan slapen en niet bij mijn vriend. Ben bang dat hij anders ook ziek werd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Door ergens anders te slapen zal hij heus niet gespaard blijven maar dat terzijde. Als je echt niet lekker bent heeft het geen zin om naar je werk te gaan daardoor kun je als je griep hebt ook je collega's besmetten en zo gezellig en werkzaam zal je ook wel niet zijn. Dus blijf thuis
ronron1212
13 jaar geleden
gewoon thuisblijven
ziek = ziek.
je wilt anderen toch niet besmetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je koorts heb thuis blijven. gelukkig is het niet zo lang dat je moet werken. als je gaat neem bij terug komst een lekker warme douche en een kopje thee een weer lekker je bed in . beterschap vast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 2,5 uur moet reizen naar je werk en je voelt je nu al beroerd, zou ik zeker thuis blijven. Je hebt waarschijnlijk een flinke verkoudheid of een beginnende griep. Als je met het openbaar vervoer reist, steek je half Nederland en je collega's aan en erg productief zul je vandaag ook wel niet zijn.

Als het alleen een verkoudheid is, voel je je morgen misschien al een stuk beter als je je vandaag gedeisd houdt, als het een griep is, zal het in de loop van de dag alleen maar erger worden en lig je morgen helemaal plat.

Hup je nest in, dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt u in de zorg of met kinderen, dan is het niet zo bevorderlijk om deze groepen te besmetten.
Toon karakter om toch naar uw werk te gaan,
dan stuurt uw werkgever u zelf wel naar huis om te voorkomen dat u daar iedereen aansteekt.

Het is verleidelijk om bij uw vriend te blijven en niet 2 1/2
uur te hoeven reizen. Maar u koos daar zelf voor.
Stel uw prioriteiten en maak de juiste keuze.