Hoe kan het dat iemand na 1 keer rondraaien al van duizeligheid zou omvallen? Net als in scherpe bochten rijden met de auto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

ik denk dan aan een stoornis aan het evenwichtsorgaan in het oor.
maar er kan zoveel aan de hand zijn, van onschuldig tot heel vervelend.
ik ben geen arts, ga eens langs de huisarts, die zit er oa voor dit soort vragen.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Komt idd door het evenwichtsorgaan,maar er hoeft niks mis mee te zijn.De 1 wordt al duizelig of misselijk nadat hij 2 rondjes heeft gedraaid en de andere pas als hij 10 rondjes heeft gedraaid.Dit verschilt per persoon,en dan ligt het er ook nog aan,in welke conditie je lichaam is.Maar zoals bij elke "medische" vraag...als je iets niet vertrouwd,afspraak maken met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan BPPD (benigne paroxysmale positie-duizeligheid) zijn, of labyrinthitis (ontsteking v/h slakkenhuis), neuritis vestibularis, etc etc. Ga eens langs de huisarts, die kan eventueel een doorverwijzing naar de KNO-arts regelen.