Kan een haarnestcyste uit zichzelf genezen?

Ik denk dat ik een haarnestcyste heb in mijn bilnaad. Ik ga er vrijdag mee naar de huisarts, ik heb nu geen actute klachten. Maar ik vraag me wel alvast enorm af, kan een haarnestcyste ook uit zichzelf genezen? Want het vooruitzicht dat op een dag bacterien zijn weg naar binnen vinden een abces veroorzaken en ik geopereerd moet worden (het rampscenario wat op internet veel te vinden is) vind ik niet echt fijn. Het idee dat ik dus met iets rondloop wat plots klaps uit de hand kan lopen. Vandaar de vraag, ben erg benieuwd.

Antwoorden (1)

Nee, een haarnestcyste kan niet uit zichzelf genezen. Het is belangrijk om een arts te raadplegen om de cyste te laten verwijderen.
Bronnen:
4 maanden geleden