Wat zijn de karaktereigenschappen van jouw sterrenbeeld? En herken je jezelf hierin?

http://www.astromarkt.net/horoscopen.htm

http://www.farida.nu/heiligenbeeldenmuseum/schorpioen.html
Op deze site staat een uitgebreide beschrijving van je sterrenbeeld. In de zoekbalk schorpioen vervangen voor je eigen dierenriem.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

De Ram-vrouw bijzonder aantrekkelijk en avontuurlijk. Ze gaat concurrentiegevechten niet uit de weg, in tegendeel, ze laat zien hoe een Ram kan vechten. Hun energieke aard en hun zekerheid dat ze zullen zegevieren zorgen ervoor dat ze de hardheid en de akelige situaties van het leven heel goed aan kan. De Ram-vrouw heeft geen kostwinnaar nodig, ze is zelfstandig en zeker levensbekwaam. Deze prestatievolle vrouw zal meestal carrière maken en zal haar gezin niet verwaarlozen want ook als moeder en echtgenote toont ze een groot engagement. In de liefde is ze licht ontvlambaar. Een blik, een geste, een paar fraaie ogen en het hart van de Ram-vrouw is veroverd. Wordt ze teleurgesteld, aarzelt ze niet lang over een breuk, want in hun romantische voorstelling van de liefde is geen plaats voor teleurstellingen en verwondingen.

Ik herken me hier zeker in, al geloof ik wel dat iedere Ram zijn of haar ding op een andere manier doet. Anders zou iedereen op elkaar lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Als kreeft hoor ik huislijk te zijn en dat klopt ook wel voor een deel. Aan de andere kant ben ik nogal avontuurlijk en reis ik erg veel.
Ik weet niet of dat laatste ook bij kreeft hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
' Kreeften houden ook van zwerven, zomaar ergens heen, zonder plannen. Met een rugzak, te voet, op de fiets, maar het liefst in een woonwagen (caravan), huisje mee. Heerlijk trekken van de ene plaats naar de andere.' ;)
Hulpvaardig, zie ik als eigenschap staan in de link, daar kan ik me wel mee in vinden, nauwelijks vijanden, veel vrienden...ok. Fantastische minaar...Bouwingenieur; WTF?
Voor de rest kan ik me weinig in de uitleg vinden, alles is zo globaal dat ik me vast in elk ander sterrenbeeld ook kan vinden.

Toegevoegd op 26-05-2009 10:40:17
Iedereen gebruikt ineens goastro....ik heb de site alleen even gevonden op google; ik heb geen aandelen of zo (getuige het feit dat ik in mijn eigen opmerkingen de site niet eens herken). Ik zie astrologie als een leuk klein amusement, niets meer, niets minder. Spiritualiteit heeft in ieder geval geen betrekking op deze vis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een leeuw en hoor volgens de horoscoop een geboren leider te zijn. Ik denk dat het best wel klopt. Aan de andere kant heb ik door mijn geboortedag (21 augustus) ook erg veel karaktereigenschappen van de Maagd. Ik ben namelijk erg geduldig, leergierig en ook wel gevat.
Mijn karakter heeft een mengelmoes van beide sterrenbeelden (ja, ook de negatieve eigenschappen komen in mij voor: soms naïef, ik kan erg listig zijn, en soms kom ik arrogant over).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er net aan waar je de informatie vind.
Ik kan me een astro-boek herinneren die ik met vrienden tegenkwam in een boekhandel in Nieuw-Zeeland. Van de beschrijving van de vrouwelijke steenbok (me), lag mijn vriendin rollend van het lachen op de grond.
De hoogtepunten:
- Rank gebouwd
- Erg huishoudelijk aangelegd, doet niets liever dan poetsen en boenen....

Maar goed, even een andere.
Ik pak de link van de Pikkebaas:

De Steenbok is een rustig mens. (klopt redelijk)

Hij heeft een rustig, teruggetrokken en niet opdringerige manier van doen. In het volle voetlicht is hij niet op zijn gemak. (klopt nog steeds)

Maar dat maakt hem nog lang niet bescheiden. Hij wil succes en dat tegen elke prijs. (klopt niet. Ik ben van het type: meedoen is belangrijker dan winnen)

Met veel concentratie, geduld en uithoudingsvermogen streeft hij een zeker en blijvend succes na. (Hahahaha, concentratie... geduld.... Uithoudingsvermogen..)

Hij wil de zekerheid hebben, verzekerd te zijn, zijn gezin te onderhouden en iedereen een bepaalde levensstandaard te kunnen bieden. Zo wachten Steenbokken langer met een huwelijk dan andere sterrenbeelden. (Ja, dat klopt... maar dat ligt dan ook aan het feit dat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen lijkt me) (eerlijk gejat van Herman Finkers)

En zo staan er nog enkele onwaarheden in.

Ik denk dat de meeste persoonsbeschrijvingen wel zo algemeen zijn dat ze op iedereen van toepassing kunnen zijn. Je krijgt bepaalde karaktertrekken meer van je ouders mee (die weer andere sterrenbeelden kunnen hebben :) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@C4th Ben het helemaal met je eens, de informatiebron kan veel verschil maken (dat blijkt maar weer :D) Toch zijn er in elke dierenriem een paar specifieke eigenschappen waarin ik mezelf bijvoorbeeld niet herken, als ik de omschrijving van een ander sterrenbeeld lees.
Sterrenbeeld: Schorpioen, Ascedant: Schorpioen...

"De Schorpioen is een teer wezen waarin een ongemene kracht en energie bruist. Hij gaat met al zijn tederheid tot aan de grenzen. Wanneer eenmaal iets gevoelens in hem heeft opgeroepen, stormt hij met passie en enthousiasme naar voren en geeft niet op voordat hij het doel van zijn wensen heeft bereikt. Het maakt niet uit of de doelen een beroepsmatig of privé charakter hebben die de Schorpioen volgt, hij zal nooit opgeven."

Bovenstaande is een 'copypast' van dezelfde site als 'pikkebaas' en hier kan ik me nu volledig in vinden. En tot grote ergernis van mijn moeder ga ik ook nog (daadwerkelijk) over lijken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless "en hier kan ik me nu volledig in vinden..." Bedoel met 'nu' dat er wellicht een moment komt in je leven waarop je niet meer opgeeft tot je het doel van je wensen heb bereikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marita: Ik geef nooit op voordat ik mijn doel heb bereikt. En dit kan soms jaren duren. Want deze schorpioen is ook nog eens heel erg geduldig. Op bepaalde vlakken dan...
Ook ik heb de link van Pikkebaas gebruikt.

'De Kreeft heeft een zacht, gevoelig wezen dat soms erg somber is en dan weer juichend zijn gezin en zijn vrienden aan de gang houdt.' Dat klopt wel, soms dan voel ik me echt heel blij en gelukkig...en soms dan kan ik me ook gewoon even verdrietig voelen.

'Ze verzorgen vriendschappen met veel aandacht. Een Kreeft zal zijn geliefden het allerbeste te eten geven en een gemoedelijk thuis scheppen. De Kreeft hecht grote waarde aan een mooi thuis en een gezellig familieleven.' Ook dit klopt..ik hecht veel waarde aan vriendschappen. En dat het thuis gezellig en knus is, is voor mij ook heel belangrijk.

'Hij wil zich geborgen en beschermd voelen.' In mijn geval dus 'zij', maar ook dit klopt ik wil me vaak beschermd voelen, dat er iemand is die me helpt, steunt, troost en gewoon even vasthoudt.

'De overgave en tederheid, die hij voor zijn medemensen overheeft, verlangt hij ook van anderen. En daar ligt precies de reden waarom Kreeften altijd weer teleurgesteld worden.' Ook dit klopt weer...ik verwacht vaak dat wat ik voor andere mensen overheb, dat ze dat ook voor mij overhebben. En tot nu toe ben ik echt vaak teleurgesteld.

'Heeft u een Kreeft pijn gedaan kan hij in een diepe depressie raken. Zijn overgevoelige ziel begraaft alles in zichzelf en vergeet niets.' Tja...weer waar..heb veel mensen in mijn leven die me pijn hebben gedaan en ook al vergaf ik ze het vaak, vergeten doe ik nooit. Ik heb een heel goed geheugen en ik ben goed in het onthouden van details. Ik onthou altijd precies wat mensen tegen me zeggen in ruzies. Dat klinkt echt heel stom..ik weet het...maar voor mij is dat om 1 of andere reden belangrijk...ik snap het zelf ook niet waarom ik dat doe...=D

Conclusie: Na een hele lang verhaal....het is gewoon bijna bizar hoe erg deze site het goed had... =P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je klinkt bijna verbaasd? :D De kreeft heeft erg veel gemeen met de vis (ikzelf). Maar ja, we leven dan ook samen 'onder water.' :)
Ook ik ben is wat na gaan lezen met behulp van de link van Pikkebaas. Buiten dat ik als kind een lieve jongen was en naar mijn mening een niet al te bijzonder baan vervul (Proces operator) kan ik me wel in veel dingen vinden die hier staan. Ik krijg zelfs het idee om mijn hororscoop ter verdediging op te brengen richting mensen die in Goeievraag een "klaagmuur" zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dat zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als u op een feestje bent, kijk dan eens rondom u heen naar iemand, die onconventioneel gekleed is met een opvallend kapsel of een baardje Begint mijn hororscoopje op goastro, en naar mijn idee zie je ook als je de avatar "groot" bekijkt dat ik een jongetje ben.
http://bin.ilsemedia.nl/m/m1dy7t5w22hc.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook geen ITer maar "fabrieksarbeider", productiewerk. Niet aan de lopende band, maar het bedienen van min of meer gecompliceerde machines.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*quote*
maar ik ben je al anders gaan zien. In m'n voor,- of nadeel? ;-)
Astrologie en sterrenbeelden zijn onzin.
Het gaat ervan uit dat je voorbestemd bent om met bepaalde eigenschappen op te groeien en verder te leven.
Op die manier beperkt het mensen om zich te ontwikkelen, iets dat elk individu zou kunnen, als hij niet in deze nonsens zou geloven.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand is voorbestemd om met bepaalde eigenschappen op te groeien en verder te leven als je het mij vraagt. Astrologie gaat hier zeker niet vanuit. Het zegt in grote lijnen iets over je persoonlijkheid/karakter, maar geen vis of boogschutter is gelijk. Geloof je werkelijk dat een weldenkend mens zijn/haar ontwikkeling zal beperken wanneer het buiten het kader van de dierenriem valt?
AWM
14 jaar geleden
Nee, het zegt helemaal niets over je persoonlijkheid en je karakter. Mensen geloven dat, omdat ze het graag willen geloven. Ja, ik denk dat sommige mensen zich beperken in hun ontwikkeling daardoor. "Ja, ik ben een driftkop, maar dat hoort bij mijn sterrenbeeld", of meer van die onzin.
Het klopt aardig wat er staat, maar er is meer dan dat.
Zelf heb ik ooit een boek van Jack F. Chandu gehad en dat komt dichter in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben Tweelingen, en het aspect van mijn sterrenbeeld wat altijd wel overeenkomt met mijn persoonlijkheid is de factor communicatie.

Tweelingen schijnen er van te houden om te communiceren met mensen, en dat is ook echt tot uitdrukking gekomen in mijn studie en werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga wat dingen toevoegen. Als je in astrologie gelooft, moet je kiezen: vind je het vervelend als ik je geloof onderuithaal, stop dan nu met lezen; streef je daarentegen naar vermeerdering van je kennis van de natuur, lees dan door.

Anders gezegd: ga je voor de theorieboekjes (gordijnen dicht, oogkleppen op, alleen naar je boekje kijken), dan ben je astrologisch bezig en kun je nu stoppen met lezen. Ga je daarentegen voor de praktijk (naar buiten, *kijk* naar de *echte* sterrenhemel), dan ben je realistisch bezig en kun je verderlezen.

Astrologie is 6000 jaar geleden bedacht, in de tijd van de Soemeriërs en de Babyloniërs. Daarna zijn er vele aanpassingen geweest.

Echter, sinds die tijd is de sterrenhemel veranderd.

In het geval van het "tijdperk" hebben de astrologen dat wel door - ze zeggen dat we binnenkort het "tijdperk van aquarius" binnengaan. In het geval van de sterrenbeelden hebben ze dat niet door.

Gevolg: de datums die aan de sterrenbeelden worden gekoppeld, kloppen al lang niet meer.

Nog zoiets: elk sterrenbeeld duurt even lang, voor de astrologen. Maar dat kan helemaal niet! Is elk sterrenbeeld dan even groot? Nee toch? Daar komt bij dat de zon soms dwars door een sterrenbeeld heen beweegt (duurt dan dus lang), en soms maar een hoekje meepikt (duurt dan dus kort). Astrologen negeren deze realiteit.

En wat moeten mensen die zijn geboren onder het sterrenbeeld Slangendrager? Geen astroloog die voor die mensen een horoscoop kan opstellen.

Wil je weten welk sterrenbeeld je werkelijk hebt? Leg dan je astrologieboekje bij het oud papier, ga naar buiten, en *kijk* zelf! Of zoek je geboortedatum op in deze lijst:

20 jan tot 16 feb: Steenbok
16 feb tot 11 maa: Waterman
11 maa tot 18 apr: Vissen
18 apr tot 13 mei: Ram
13 mei tot 21 jun: Stier
21 jun tot 20 jul: Tweelingen
20 jul tot 10 aug: Kreeft
10 aug tot 16 sep: Leeuw
16 sep tot 30 okt: Maagd
30 okt tot 23 nov: Weegschaal
23 nov tot 29 nov: Schorpioen
29 nov tot 17 dec: Slangendrager
17 dec tot 20 jan: Boogschutter

Zie beide bronnen, of zoek zelf op Internet.