Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dat normaal?

Ik heb ineens hele pijnlijke tepels en ze zijn ook helemaal stijf. Zelfs de aanraking van mijn pyjamashirt doet al pijn. Is dit normaal bij pubers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
732

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Dat kan een teken zijn dat je ongesteld gaat worden. Dat is een heel normaal verschijnsel bij veel vrouwen die menstrueren. Elke maand hebben ze daar een paar dagen last van.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is het nu niet. Ik ben net ongesteld geweest en heb dit anders ook nooit.
Amadea heeft gelijk, maar wel even meegeven dat dit een teken kan zijn van zwangerschap, dus hou dit in gedachten.

Grtz Shopgirl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit is normaal!

En zelfs jongens kunnen hier last van hebben in de pubertijd!

Maak je niet ongerust, en bij twijfel even langs de huisarts!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat herinner ik me nog wel van vroeger. Het heeft te maken met hormonale veranderingen en trekt weer weg. Een zijden pyama wil nog weleens helpen want dat is heel zacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een irritatie zijn van schuren van je kleding als je zonder BH loopt.
Of een reactie op een nieuw wasmiddel.
Of je tepels zijn gezwollen en geïriteerd door hormonale veranderingen.
Als het blijft duren zou ik toch eens raad vragen aan de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je groeit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook in de week voor je en/of tijdens je menstruatie zo zijn dan je borsten en tepels gevoelig zijn en opzwellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is heel normaal,wat heerlijk is is slapen met een zachte soort van sport bh/hemdje,dan schuurt het niet.Warmte doet ook goed.Het kan best pijnlijk zijn en door warmte wordt het minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding