Hoe kom ik er achter wat mijn iq is?

Ik wil dat heel graag weten. Je hebt online wel allemaal iq testen maar welke is nou betrouwbaar? Kan iemand me hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

online iq testen zijn eigenlijk nooit betrouwbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een goede eerste indicatie wilt, zou je de thuistest van Mensa kunnen doen.

Let op, dit is geen echte IQ-test!

http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest
13 jaar geleden
Als je het geduld hebt om te wachten tot woensdag kan je meedoen met de IQ-test van BNN die dan wordt uitgezonden op tv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er een paar doet krijg je een redelijk betrouwbare uitslag.
Iq-testen op zich zijn sowieso niet betrouwbaar als maatstaf voor intelligentie.
Het maakt ook weinig uit of je een iq van 105 of 110 hebt, het verschil tussen 90 of 110 is wel behoorlijk en dat kan je ook online testen.
Wel eerlijk testen, de tijd is bijvoorbeeld belangrijk, stiekem een minuut langer erover doen, kan zo een paar punten uitmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte test is de oplossing. Misschien wel een beetje duur, maar je weet dan gelijk wat je in huis hebt.