Hoe kan je iemand duidelijk maken of zodanig reageren of doen dat degene gewoon te veel praat naar jouw idee zonder degene te beledigen?

Iemand neemt in een groep vaak het woord, opsich niks mis mee, maar daardoor onstaat de situatie dat anderen, die graag of wat willen zeggen of eens naar iemand anders luisteren, geen tijd of gelegenheid krijgen. Is zo iemand onderbreken onbeschoft of noodzakelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan als je ziet dat iemand anders wat wil zeggen en de 'veelprater' is hem net voor, de veelprater best wel even onderbreken door te zeggen dat je ook even wilt horen wat die ander te zeggen heeft. En als die ander dan is uitgepraat weer terugkomen bij de veelprater en vragen wat hij/zij wilde zeggen. Dan is de hint duidelijk zonder dat je iemand meteen helemaal stilzet.

Ik ben zo iemand. Die altijd te veel praat. Soms ook gewoon mensen onderbreekt. Ik weet dat en probeer daar ook op te letten maar soms lukt het me niet... Ik zelf zeg altijd ja het is mijn fout maar ook jij moet voor je zelf opkomen. Het is niet altijd mijn taak om iedereen in de gaten de houden,. Dus gewoon inhaken. Praat maar door haar heen ( ga er even van uit dat het een vrouw is ) soms zeggen mensen dan sorry dat ik door je heen praten, maar ik heb dat helemaal niet door. En als mensen gekwetst zijn dan is dat echt hun probleem.. Je kunt het ook grappig zeggen. Schat mag ik nu? Of voor de gein je vinger op steken. Ik noem maar wat. Of het eens vragen als je met zijn 2e bent. Zo lang me maar niet zegt oke nu moet jij 5 min je mond houden en dan het met de klok in de gaten houden. En vervolgens allemaal aan die persoon vragen stellen. Niet grappig!

Ik denk dat de persoon die altijd het woord heeft juist onbeschoft is en weinig geïnteresseerd in anderen. Maar je zou heel beleefd kunnen vragen of jij of een ander ook iets mag zeggen. Daar leert hij/zij alleen maar van. Als niemand er iets van zegt denkt die persoon alleen maar dat iedereen het geweldig vindt.

Jammer genoeg dit soort mensen kom je overal tegen. Of beter gezegd dat hun er altijd en overal gelegenheid gebruiken om aan het woord te zijn. Deze mensen maken vaak misbruik van beleeftheid van andere en moeten het regie in handen hebben. Meestal hun verhalen zijn nietszeggend en verstorend voor de sfeer. Daardoor zij zuigen andermans energie en voelen zich geweldig. Het beste is gewoon negeren, laat je niet onderbreken en doe je dingen met andere collega's die jouw mening respecteren.

Bronnen:
.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100