Ik heb erge buikpijn, al anderhalf uur. Waar kan dit van zijn en wat moet ik doen?

Slik af en toe Movicolon voor stoelgang, heb ik dinsdag nog gedaan. Dat doe ik ongeveer iedere week. Ik kan nu elk moment ongesteld worden. (had dinsdagavond al dat soort buikpijn, rugpijn en hoofdpijn maar ben het nog niet geworden) Dit is niet de buikpijn die ik heb als ik ongesteld ben/word.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je na de movicolon wel ontlasting gehad?

Antwoorden (2)

Om heel eerlijk met je te zijn, zou ik als ik jou was... met medische vragen en als je iets niet vertrouwd altijd even de huisarts of de huisartsenpost bellen.

Wellicht is het een "normale" bijwerking die kan optreden. Of misschien willen ze dat je even langs komt. Op afstand is dat lastig en onbetrouwbaar advies.

In ieder geval sterkte ermee!

Toegevoegd na 2 minuten:
even een update wat ik heb gelezen over bijwerkingen die soms op kunnen treden... (neemt niet weg dat je contact op moet nemen met een medisch deskundig iemand als je het niet vertrouwd)

Soms
De eerste dagen kunt u last krijgen van een opgeblazen gevoel in de bovenbuik, misselijkheid en diarree. Na een paar dagen of na het verlagen van de dosering verdwijnt dit meestal.
Buikpijn. Dit is een gevolg van de werking van het product en trekt vanzelf weer weg. Als de buikkrampen lang aanhouden, moet u contact opnemen met uw arts. Als u voordat u dit middel wilt gaan gebruiken al last heeft van een plotseling opkomende hevige buikpijn, gebruik het middel dan niet. Deze hevige buikpijn kan het gevolg zijn van een blindedarmontsteking of een acute darmafsluiting. In deze gevallen kan het gebruik van dit middel de situatie juist verergeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga naar de huisarts... dit had een kennis van mij ook laatst... later werd het zo erg dat hij niet kon lopen... bleek dat zn blinde darm op springen stond.. net gered van de dood. MAAAAAAAAR dat hoeft natuurlijk niet bij jou zo te zijn!!! sorry als ik je bang heb gemaakt. dit is wel een heel ernstig voorbeeld, maar je moet ff langs de huisarts gaan en kijken of alles goed is daar binnen :)

Toegevoegd na 1 minuut:
maar hij had er al een week last van.. dus t zal wel alleen kramp zijn maar alsnog als dit morgen nog zo is ga langs de huisarts!

Toegevoegd na 17 minuten:
maar hij had er al een week last van.. dus t zal wel alleen kramp zijn maar alsnog als dit morgen nog zo is ga langs de huisarts!

Toegevoegd na 18 minuten:
haha oeps iets te snel gedrukt