Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is gordelroos te behandelen met natuurlijke middeltjes en zo ja, welke?

Ik heb dus gordelroos op mijn kuit, ben bij de ha geweest dus dat is zeker. Ze adviseerde om zinkzalf te smeren, maar wat zou ik inwendig kunnen gebruiken om mijn lichaam te helpen om te genezen? Vitamine b complex weet ik, maar ik bedoel echt meer de natuurlijke middeltjes...bedankt voor een reactie alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gordelroos is een virusziekte. Het is hetzelfde virus als dat van waterpokken. De eerste keer dat je dat virus tegenkomt krijg je dus waterpokken. Daarna trekt het zich terug in 'zenuwknopen', en daar blijft het je hele leven zitten.
Als je weerstand laag wordt, kan het ineens weer actief worden. Het is dan altijd actief op de plekken die door de betreffende zenuw 'bediend' worden. Als dat op de romp is, krijg je een duidelijke band of gordel te zien, omdat elke zenuw daar een 'baan' bedient. (Wij zijn namelijk, net als vissen, eigenlijk in mootjes verdeeld. Alleen valt dat in het dagelijkse leven niet zo op... )
Enfin: tegen virussen is weinig te doen. Je kunt wel de symptomen bestrijden (jeuk, pijn), en in bepaalde gevallen moet je zorgen dat er geen complicaties optreden. Als je gordelroos rond/in je oog hebt, moet je er bijvoorbeeld voor zorgen dat je iris niet verkleeft. Dan krijg je daar oogdruppels voor.
Maar het allerbeste (dat geldt voor álle herpes-virussen, dus ook voor de 'koortslip') is: zorg dat je weerstand op peil blijft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je ook probeert,er helpt weinig tegen gordelroos.
Wat wel heel goed is,vitamine b.neem daar dagelijks
een behoorlijke dosis van in,heeft mij geweldig geholpen.
Was met 3 weken weer het mannetje.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding