Hoe geneest een gekneusde hand het snelst/beste?

ik heb 3 maanden geleden een boom op mijn hand gehad. op de botjes, op de rug van mn hand. en ik kan zeer weinig met die hand. Ik kan wel gitaarspelen enzo, maar niet zwaar tillen. Terwijl ik studeer voor hovenier.. Dus ontlasten kan ik niet veel. Wat moet ik doen? Ben al naar dokter geweest en ziekenhuis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Gewoon late rusten en weinig mee doen ik raad je ook aan geen gitaar ff te spelen.....

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo min mogelijk bewegen, anders maak je het erger!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het in de hoofd zodanig te visualiseren dat je hand helemaal gezond is en je weer alles DOET wat je wilt doen. In je hoofd dan.

Voor de rest, doe alles met aandacht en leer van hetgene wat je pijn doet en wat je geen pijn doet. Er zit ook altijd een mentale reden waarom je je hand hebt bezeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien aan de arts een verwijsbriefje vragen om naar een goede kinesist/fysiotherapeut te gaan. Zij kunnen je hierbij helpen.

Toegevoegd na 2 uur:
Wat je ook nog kan proberen is insmeren met Smeerwortelzalf (Symphytum). Die kan je bij de apotheker of in de natuurwinkel kopen.
Smeerwortel is van oudsher bekend om zijn genezende eigenschappen bij kneuzingen, verstuikingen en breuken.
Je moet wel zeker 3 weken smeren. Volg voor de rest de gebruiksaanwijzing of de raad van de apotheker.