Gastric bypass
Operatie waarbij de maag tot ongeveer 5% van de oorspronkelijke grootte verkleind wordt en de twaalfvingerige darm en een deel van de dunne darm worden omgeleid.U kunt hierdoor een duidelijk kleinere hoeveelheid eten (restrictie).
Keuze voor een gastric bypass
Als diëten en andere gewichtsbehandelingen hebben gefaald en het om medische redenen toch noodzakelijk is om veel te vermageren, kan maagchirurgie voor u een optie zijn.

Maagchirurgie is een juiste keuze als de risico's van ingreep lager zijn dan die van obesitas op lange termijn. Maagchirurgie is dan een hulpmiddel om op lange termijn uw lichaamsgewicht te kunnen aanpassen. Ook met maagchirurgie moet u zelf nog altijd actief grote aanpassingen in uw levensstijl doorvoeren.

Verloop en doel
Maag verkleinen en twaalfvingerige darm en een deel van de dunne darm omleiden.
U kunt hierdoor een duidelijk kleinere hoeveelheid eten (restrictie).
Niet alle voedingsstoffen worden door de darm opgenomen in het bloed (malabsorptie).
Leidt tot grote gewichtsafname van ongeveer 30% van uw totaal gewicht in combinatie met strikt maaltijdregime.
fremar
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Hierbij is het dus wel belangrijk dat je aangepast gaat eten.
Reddie
6 jaar geleden
Blijvende resultaten van maagverkleining zijn slechts 5% !!!
De rest vervalt weer in de oude gewoonte.
Een operatie brengt altijd risico's met zich mee.
En met of zonder operatie, je moet juist aangepast gaan eten.
Zie Ritsuka.
Zie "my 600 lb life".
LeonardN
6 jaar geleden
Ik snap nog niet hoe dit antwoord een antwoord op de vraag is. Waaruit blijkt dat een gastric bypass het minst riskant is?!
fremar
6 jaar geleden
De gastric bypas is bij die gevallen de meest gebruikte ingreep.
LeonardN
6 jaar geleden
Ik weet niet of dat een reactie is op mijn reactie maar:
meest gebruikt is niet per se minste risico
Wellicht is deze wel het meest gebruikt omdat deze het meest effectief is. Korte termijn:
-Wondinfecties
-Lekkage
-Ademhalingsproblemen door longembolie of longontsteking
-Bloedingen
-Overlijden (8 op 1.000 patiënten) Dit is een deel van de puzzel die mogelijk naar het antwoord kan leiden. Nu hebben we alternatieve methodes nodig voor maagingrepen en de getallen daarvan.