Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is deze vorm van Veneuze Malformatie dodelijk? Hoe groot is de kans dat hij 'scheurt'?

ik heb een Veneuze Malformatie in mijn knie,
ben er al 2 keer voor behandelt (alcohol ingespoten)
heb er nog steeds last van.

ik zoek veel op op internet,
omdat ik praktisch niks van een Veneuze Malformatie weet, ja wel wat,
maar het is frustrerend niet te weten wat je hebt in je been!!!

als ik zoek vind ik alleen Arterioveneuze Malformatie
en dat is n het hoofd.

is mijn aandoening dodelijk?
ik weet dat zo'n misvormsel kan scheuren en dan heb je een probleem.

weet iemand hier misschien meer over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Er is een heel groot verschil tussen een arterioveneuze en een veneuze malformatie, bij een veneuze malformatie zijn alleen aderen betrokken, geen slagaderen. Daarbij maakt de plaats natuurlijk uit. De enige risico's van dit type malformaties is dat het klachten kan geven door druk, omdat deze malformaties vaak langzaam groeien en dus groter worden. Daarnaast is het grootste probleem vaak het cosmetische. Toegevoegd na 4 minuten: Wat aanvullende informatie uit een PDF'je (http://www.nswv.nl/media/brochures/ava_final2010.pdf) "Veneuze malformaties zijn aangeboren, maar soms worden ze pas jaren later zichtbaar. Mogelijke complicaties – De veneuze malformatie kan druk geven in de omliggende weefsels. In de buurt van een oog, neus, oor of in de nek kan dit problemen geven. – Op een hand of voet kan de malformatie functiebeperkingen geven. – Ook inwendig kunnen organen aangetast zijn. Er is een kans op inwendige bloedingen." Bij oppervlakkige malformaties zijn er dus geen echte risico's, behalve dat het wel pijnklachten kan geven. Bij inwendige malformaties heb je kans op bloedingen, maar zo'n bloeding is al veel minder gevaarlijk dan wanneer de bloeding ontstaat in de hersenen, en in een vat waar het bloed sneller doorheen stroomt (zoals bij een AVM).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100