waarom is hier de "leeftijd schroom" net anderom als in de buitenwereld?

hier is dus bij goeievraag. De "ouderen" hebben in hun profiel vaak een leeftijd erbij gezet maar ik zie bijna nooit iemand "van onder de 25".
Zijn de jonkies soms bang om niet serieus genomen te worden of zijn de ouderen veel te braaf en vullen ze bij de aanmelding voor deze site gewoon te veel onnodige vakjes in?

amigo
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zat net nog twee antwoorden te bekijken die ik wel interessant vond om te kijken wie daar achter zat en eentje was wat leeftijd betreft 18 en die andere 21. stond er gewoon bij, in het profiel.

Het beste antwoord

Ik denk dat dat niet zozeer aan de leeftijd ligt. Wat ik wel merk, is, dat veel mensen heel eenvoudige informatie over zichzelf niet openbaren. En dat er een behoorlijke angst is om privacygevoelige (wat men dan vindt) ergens neer te zetten.
Dat gaat zelfs zo ver dat men niet meer in het telefoonboek staat. En dat je soms hele zoekacties moet opzetten om iemand te vinden.

Tegen de uiterst voorzichtigen onder ons zou ik willen zeggen: vertel je leeftijd, het praat makkelijker als je enigszins een idee krijgt wie de vragensteller is, al is het maar door de leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens! + Je hoeft echt niet alles prijs te geven maar leeftijd en geslacht kunnen helpen om een adequaat antwoord te geven.
amigo
13 jaar geleden
Goed antwoord, aan dat aspect had ik niet gedacht maar ik vind je oproep ook terecht. Als je weet hoe oud iemand is begrijp je sommige opmerkingen/antwoorden ook beter

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, ik ben wel ouder, maar ik vul in wat ik wil en dat kan van alles zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gewoon mijn leeftijd ingevuld (22 jaar).
Ik denk dat mensen geen zin hebben om al die hokjes in te vullen, of ze willen niet te horen krijgen dat ze te jong zijn voor deze site.
13 jaar geleden
het was me nog niet opgevallen, maar ik denk dat dat de reden wel zal zijn, dat jongeren hun leeftijd weglaten.soms is dat wel jammer, want als goede nuttige antwoorden geeft dan is dat juist bewonderingswaardig.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik vergat het woordje 'je'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat jongeren zich beter bewust zijn dan ouderen over de risico's van prijsgeven van persoonlijke gegevens. Wel dat ze daar anders mee omgaan. Het internet is langzamerhand voor veel mensen het belangrijkste communicatiemiddel. Je moet tegenwoordig wel heel erg sterk in je schoenen staan als jongere als je heel veel van je privacy aan de openbaarheid prijsgeeft op het wereldwijde web. Als je wat ouder bent doet dat er iets minder toe maar ik sluit ook weer niet uit dat ik bepaalde risico's onderschat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb toch geregeld jongeren gezien met hun leeftijd erbij, maar heel vaak is niks ingevuld: is dat dan een oudere of een jongere? Misschien wel heel veel (in jouw ogen kennelijk niet brave) ouderen :-) Leuke vraag zou zijn, wat zijn jonkies en wat zijn ouderen, en wat zit er tussenin dan???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou ook een kwestie kunnen zijn van : Als ik mijn leeftijd er bij zet, wordt ik miet voor vol aan gezien, aangezien ik nog erg jong ben.