Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Helpt drop toffee ervoor dat je een hogere bloeddruk krijgt?

Ik heb een jaar of 2-3 geleden een hele lage bloeddruk gehad waardoor ik elke dag wel 2x flauw viel (de dokter concludeerde de lage bloeddruk). Ik heb ook osgood schlatter waardoor ik bijna niet kon sporten (wat dus slecht was voor mijn bloeddruk).
Nu heb ik sinds een tijdje weer erg last van een lage bloeddruk (flauwvallen, licht in het hoofd).
Sporten is nu niet het probleem want dat doe ik nu meer dan 4 uur per dag.
Ik houd heel erg van drop toffee, als ik dat dan veel eet (niet te veel maar gewoon wat drop toffee) is dat dan goed voor mijn bloeddruk?
Ik probeer niet drop toffee als medicijn gebruiken ofzo, ik ga ook niet teveel eten want dat is slecht voor me.
Weet iemand nog andere oplossingen voor een lage bloeddruk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat geeft hoofdzakelijk een hoge bloedsuikerspiegel waardoor je zelfs nóg duizeliger kunt worden. Toffees bestaan namelijk vooral uit suiker. Je zou zo puur mogelijke zoethoutdrop moeten nemen.
En wat ook goed voor je is: drink dagelijks een glaasje versgeperst wortel- of rode bietensap.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord +
Zoethout niet gebruiken bij: zwangerschap, borstvoeding, hoge bloeddruk, gal en leverproblemen, ernstige nierproblemen en kalium tekort, ook niet als dit in drop of thee is verwerkt, je moet het ook niet langer dan 6 weken achter elkaar gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een fabeltje dat je van drop hoge bloeddruk krijgt

Andere antwoorden (1)

Drop staat er wel degelijk om bekend dat het de bloeddruk verhoogt. Het wordt dan ook afgeraden voor mensen met hoge bloeddruk.
Verkeerdelijk wordt soms gedacht dat dit komt door het zout van zoute drop, maar dit klopt niet want zelfs in zoute drop zit geen (keuken)zout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding