Is het krabben van een korstje, wat eerst gordelroos was, erg?

Hierbij nogmaals m'n vraag omdat m'n vorige topic verwijdert werd. Maar dit topic is verbeterd.

Ik heb laatst gordelroos gehad, en sinds een week zijn dit korstjes geworden. Ik had net perongeluk 1 korstje afgekrabd, maar heb nu de andere 5 er ook voorzichtig afgehaald, ze zaten al een beetje los. Had ik dit moeten doen?

Toegevoegd na 19 minuten:
Er waren al wat kortjes afgevallen. Maar een litteken kan ik wel mee leven, maar er kunnen niet meer van die bultjes gaan onstaan toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het is niet goed want korstjes zorgen voor bescherming wanneer je lichaam wordt herstelt. Als je ze eraf haalt heeft het geen bescherming meer en kan het als gevolg hebben dat het word beschadigt of dat er bacteriën opkomen. Dit het ontstaan van een litteken zijn.

Toegevoegd na 49 seconden:
Dit >KAN< het ontstaan van een litteken zijn.

Woordje vergeten :)

Toegevoegd na 14 minuten:
Reactie op je toevoeging: Het zou kunnen dat het gaat ontsteken door bacteriën, Misschien is het het beste om er een pleister op te doen en niet aan zitten, De pleister werkt namelijk hetzelfde als een korstje. :)

Toegevoegd na 15 minuten:
Maar er onstaat waarschijnlijk niet weer gordelroos.