Alcohol gebruik inperken op familiefeest.

Binnenkort komt er een familiefeest in een restaurant. Nu is het probleem, dat de organisator het drankgebruik wil inperken omdat sommige familieleden menen zich te moeten doen vollopen met bier.

Nu zitten we te denken hoe we dat netjes kunnen doen, een maximaal aantal consumpties komt ook ietwat raar over, en in het geheel geen alcohol ook. Vriendelijk vragen heeft geen zin is vorig jaar gebleken.

Hebben jullie ideeën hoe dit netjes geregeld kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geld de reden? Of misdragen de mensen zich, als te veel gedronken hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed dat je er rekening mee wilt houden

Antwoorden (10)

Zorgen dat er midden op de avond de bier op is en dat er alleen nog maar alcoholvrij bier is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ander inkoop beleid waarbij het simpel weg niet mogelijk is om je helemaal vol te gieten met bier.

Toegevoegd na 1 minuut:
en alcohol vrije dranken promoten door die iedereen eerst aan te bieden, niet opdringerig, maar wel duidelijk aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de restaurant eigenaar/beheerder/barman oid vragen of mensen die duidelijk flink aangeschoten zijn, geen alcohol meer te schenken
sterredag
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag sowieso niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook de plicht van een barman.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen een plicht zelfs een eis. Als ze dat toch doen kunnen ze aangeklaagd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van bovenstaande ken ik genoeg mensen die na een krat bier nog redelijk normaal doen... stukje gewenning denk ik... Dus zal een barman t misschien ook niet zo snel in de gaten hebben...
sterredag
13 jaar geleden
Op een besloten feest, zoals dit lijkt te zijn, vervalt die verplichting. En ik heb een flauw vermoeden dat als deze mensen zich niet als zodanig zouden gedragen, ze ook de restrictie niet zouden willen.
Geef ze een aantal consumptie bonnen, b.v. drie stuks.
Daarna is het betalen geblazen. Of anders wordt het echt blazen geblazen
Je kunt ook een politieauto bij de uitgang parkeren met een bordje alcoholcontrole er op.

Prettige feestavond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een bus regelen dat in ieder geval de mensen die erg dronken zijn thuisgebracht kunnen worden...
of het feest op een een bepaalde tijd stoppen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, zolang mensen geen overlast bezorgen, waarom moet je het dan inperken. Feestjes waar gewoon gedronken mag worden, zijn gewoon gezelliger. Vind het ook altijd vervelend, dat een ander voor je bepaald wat je wel en niet mag, als je, je in ieder geval fatsoenlijk blijft gedragen.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar heb je feestjes voor, regel dan een bus, zodat iedereen veillig thuiskomt..
ik zou niet eens meer gaan als alles aan banden word gelegd...
Rieneke1
13 jaar geleden
eens, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik zou ook niet gaan. Echt calvinistisch geneuzel.
ik heb wel eens een feest gehad waar alle gewone drankjes zoals cola en sinas enzo gratis waren en als je sterke drank wilde je bij een aangewezen persoon een muntje moest halen om de drank aan de bar te kunnen halen. zo heeft de aangewezen persoon het drank gebruik in de hand en heb je geen vervelende mensen die te dronken zijn... misschien is zoiets te regelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
GOEIE!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook van mij een +
zondag
13 jaar geleden
Hier zijn 2 +jes uitgedeeld. Waarom zie ik er dan maar eentje? Ik vind dit een heel goed idee dus van mij ook een +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeten te plussen? Mijne zit er al bij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op schoolfeesten en zo laten ze dan iemand anders een muntje halen... Ik zie dat wel voor me: hé jochie, haal jij eens even een muntje voor ome Gerrit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry!!!
alsnog geplust!!!
Op mijn huwelijk hebben we gekozen voor GEEN alcohol omdat er een paar mensen kwamen van wie bekent was dat zij alcoholist waren. Op de uitnodigingen hadden we aangegeven dat het een alcoholvrij feest was en we hebben er geen klachten over gehad.\

Je zou ook met de restauranthouder kunnen afspreken dat hij tot twee a drie keer toe een ronde maakt waarbij er alcohol gekozen mag worden en dat men verder bij de bar alleen alcoholvrije dranken mag bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt me de beste oplossing. Je doet het op een elegante manier, zonder op lange tenen te staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me geen leuk feest. Niet dat ik een zuiplap ben hoor, maar als het op die manier moet, ben ik weg. Maar ja, ik kom uit Brabant:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dan alcohol nodig om een feestje te kunnen maken? Ons feest was hartstikke leuk...
Je kunt ook nog proberen het eerste deel van de avond (ik neem aan dat jullie met koffie beginnen) wat uit te smeren en pas wat later met de overige consumpties te beginnen. Verder vond ik de vorige schrijver een goed idee inbrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bouw een thema om het feest heen wat met gezond leven heeft te maken, waar alleen gezonde sapjes bij horen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de eerste plaats zou ik de personen die zoveel drinken er nogmaals op aanspreken, voor het feest begint, en uitleggen waarom je je zo stoort aan hun drinkgedrag. Misschien zien ze dan in dat hun gedrag niet acceptabel is.
Misschien is het een idee om een aantal bonnen te geven voor drankjes met alcohol. Drankjes zonder alcohol kunnen zo veel genuttigd worden als de gasten willen.
promot een leuke alcoholvrije cocktail kan ook erg lekker zijn.