Mag je kleding met polyester en polyamide aanhouding bij een mri onderzoek?

Dit zit namelijk verwerkt in de t-shirt en broek (sportkleding) die ik wil aantrekken voor een hoofdscan. Ook zit er een witte adidas opdruk op de t-shirt. Zou dit mogen? Ik las ergens dat elastische sportkleding niet mag. Maar dit staat niet in het foldertje wat ik heb gekregen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, kunststofvezels mogen in de MRI. Alleen géén metalen (denk hierbij aan ritssluitingen, drukknoopjes e.d.).

Bij MRI-onderzoek is niet de soort stof van de kleding een probleem, maar alleen het metaal dat er in verwerkt zit. Je mag een T-shirt, ondergoed, sportbroek en sokken aan tijdens de MRI-onderzoeken. Let er wel op dat hier absoluut geen metaal in aanwezig mag zijn!! Indien er een rits in de broek zit mag je deze niet aan tijdens de MRI-onderzoeken. Het dragen van sieraden tijdens de MRI-onderzoeken is niet toegestaan. Voor vrouwen is het belangrijk om te weten dat een beugel-bh niet is toegestaan tijdens de MRI-onderzoeken. Een sport-bh zonder sluiting is een mogelijk alternatief.

Bronnen:
https://www.prescan.nl/over-ons/veelgestel...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100