Schrikken is een hele natuurlijke, fysiologische reactie van het lichaam op een onverwachte situatie. Het komt bij zowat alle dieren voor. Het levert een evolutionair voordeel op, omdat het het lichaam instelt op snel handelen. Ongetwijfeld worden er af en toe mensen geboren die een verminderde schrik-reactie hebben of er zelfs een ontberen. Zij hebben een verminderde overlevingskans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen schrikken altijd maar de ene persoon schrik veel eerder dan de andere persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen kan schrikken, maar de een schrikt erger dan de ander. dit kan komen doordat iemands 'angst drempel' hoger of lager ligt dan die van een ander. schijnt zo te zijn dat wanneer iemand al bang is sneller schrikt dan iemand die dat niet is, terwijl je toch zou verwachten dat de ander op scherp staat.