Kan je je snijden aan een elektrisch scheerapparaat?

Ik werd twee dagen geleden ineens wakker met een stuk of 4 dunne lange sneetjes op mijn linker wang..
Ben nu dus al twee dagen aan het brainstormen hoe ik daar aan kan komen en bedacht me net dat ik de avond daarvoor vrij enthousiast heb staan scheren (belangrijke avond)
Zou dat kunnen met een elektrisch scheerapparaat? Of heeft mijn kat toch een hekel aan me..? (Al staan de sneetjes alle kanten op)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werd een aantal jaar geleden steeds wakker met een kapotte knie.. dus ik denk me suf wat ik de dag ervoor gedaan kon hebben.. bleek ik me in mijn slaap om te draaien en met mijn knie steeds tegen mijn gestucte muur te stoten..
(in het kader van overbodige reacties ;) )

Het beste antwoord

Als je te hard drukt zou het kunnen zijn dat je vel tussen de mesjes komt en zo kleine sneetjes krijgt, zelf ook wel eens gehad.. ik had van die draaiende koppen op m;n scheer apparaat dus bij mij stonden ze ook en een soort van rondje.

Volgende x minder hard scheren ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja zoiets dacht ik dus ook, maar ze zijn wel erg lang (2,3 cm)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou ik toch die kat maar eens een koude douch geven ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Misschien heb je jezelf gekrabd tijdens je slaap, met een scherp randje aan je nagel.
bamibal
13 jaar geleden
Als je je snijdt met een elektrisch scheerapparaat dan zul je dat echt wel voelen. Als je bijvoorbeeld een haartje heb die blijft zitten in het apparaat en je huid, dat doet PIJN! Dus kan me niet voor stellen dat je dat niet gevoeld hebt als ze al 2 a 3 cm lang zijn. Het kan inderdaad goed zijn dat je in je slaap langs je nagels bent gegaan, en dat die kleine krasje op je wang gemaakt hebben. Of bekijk je kussen eens of er niks scherps op ligt :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heel enkele keer heb ik hetzelfde als jij. Als ik dan goed naar mijn scheerapparaat kijk zie ik dat het scheerblad kleine stukjes open/kapot zijn waardoor de mesjes rechtstreeks op je huid komen. De fabrikanten zeggen dat je eens per jaar je scheerblad moet vervangen, maar ik denk dat twee jaar ook OK is, maar langer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Als je een hele gevoelige huid hebt, dan is het sneller gebeurd.
Toch moet er wel wat mis zijn met het scheerapparaat. Een braun bijvoorbeeld, komt het wel eens voor dat het blad stuk raakt en er een gat uit geslagen wordt. Dan kan je echt niet meer zonder bloeden scheren.

Er vervelend als dit dan tijdens de vakantie gebeurd... eigen ervaring.
Dat wordt dan een baard kweken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er ineens wakker van werd, kan het ook een geval van kussendolte zijn. Sommige kussens kunnen er n.l. niet tegen als er niet genoeg aandacht an ze besteed wordt en gaan dan bijten.
Dat was dus een grapje.
Ik kan je vertellen dat ik me met een elektrisch scheerapparaat altijd stuk scheer en daar met een mesje geen last van heb. Maar in jouw geval kan er ergens een braampje zitten,dus is het niet onwaarschijnlijk dat je in je enthousiasme iets te diep hebt geschoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een blad scheerapparaat hebt en het is al wat ouder dan kan dat goed. op den duur slijt het blad en krijg je soms iets grotere gaatjes en dan kunnen de messen die heen en weerschuiven onder het bald in je huid snijden. Kijk het blad eens goed na of van binnen daar kan je de slijtage goed zien. ga niet te lang door met scheren met zo'n blad als het te dun is want ik verzeker je als je je dan snijd ga je echt niet even rustig slapen.