Harde "bolletjes"onder mijn kin/kaak, wat zijn het?

Ik heb aan de rechter kant van mijn kaak (aan de onderkant) waar het overloopt op je hals/keel heb ik harde bolletjes zitten. ik kan ze een soort van verplaatsen, maar ze komen terug op de vorige plek als ik ze dan weer los laat. Mijn moeder denk vetbolletjes. Aan de linkerkant heb ik ze niet. en het zijn er meer dan 1. Zover ik kan voelen zijn ze hard.
Weet iemand wat dit zijn? Ik ben bang dat het iets van tumor is en dat is dus iets dat ik niet wil hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toch bedankt k zal het met mijn moeder overleggen of ze dan toch een afspraak wilt maken bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Ik heb zit zelf regelmatig gehad, maar realiseer me nu ik dit lees dat het wel tien jaar geleden is inmiddels. Het vervelende was, dat als ik ze had ik er altijd aanzat, waardoor het langzamerhand zelfs een beetje pijn ging doen. Ik ben er nooit mee naar de huisarts geweest en het is vanzelf over gegaan. En ik ben kerngezond :-)

Het beste antwoord

Volgens Wikipedia zijn de lymfeklieren opgezet bij een infectie. Ik dacht altijd bij een verlaagde weerstand, maar dit heeft denk ik met elkaar te maken. Dus, volgens mij zijn het wel je lymfeklieren die je voelt. Kijk het even aan, eet gezond, slik je vitamines en als het na een week of twee (?) nog niet weg, vraag dan de huisarts om advies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zijn je speeksel en lymfeklieren die je voelt. Soms kunnen ze wat opgezet zijn, bijvoorbeeld bij verkoudheid of een klein wondje in je mond, waardoor je ze beter voelt of er pijn aan kan hebben. Verder dus niks mis met je!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk wil je geen tumor hebben, ik denk dat dit voor iedere mens geldt. aan de andere kant heb ik het altijd moeilijk met dergelijke vragen omdat dit geen medisch forum is. dus om nu meteen te zeggen "maak je niet ongerust" dat gaat voor mij wat te ver.
het kàn een verstopte speekselklier zijn, het kan een cyste zijn, of nog iets heel anders. een vetbolletje op die plaats lijkt me weinig waarschijnlijk. ik zou je adviseren om toch even langs te gaan bij een dokter. al is het maar om je gerust te stellen!
11 jaar geleden
Als je het niet vertrouwt, even laten checken door een arts. Om hier te stellen dat er niets mis is, vind ik wat ver gaan.