Kun je als vrouw van staand plassen incontinent worden?

Discussie tussen 2 vriendinnen van me... De een plast altijd staand, ook als ze thuis is... Ze staat dan redelik rechtop, iets gehurkt met dr broek naar voren getrokken... Vriendin 2 is ervan overtuigd dat je daarmee iets met je bekkenspieren verkeerd doet en er na een tijd incontinetieproblemen van kunt krijgen... Zelf weet ik er weinig van dus heb ik mn mond maar gehouden, ik denk, ik vraag t hier wel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

nee hoor, daar is niks over bekend dat een vrouw daar incontinent van kan worden.

Wel apart trouwens dat je vriendin ook thuis altijd staand plast. Dit vind ze handiger=
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet zozeer handiger, ze is eigenlijk een beetje vies van wc brillen... Ook zegt ze het gevoel niet fijn te vinden van het op de bril zitten... Ik grap welleens tegen haar dat ze beter een hurk toilet kan laten installeren...
Denk 't niet!
Lijkt mij eigenlijk de meest 'natuurlijke' manier....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat er in Nederland, vrouwen zijn die staand plassen?? Maar oke.
Vroeger waren er geen wc, dus plaste alle vrouwen, zoals je vriendin. In heel veel landen gebeurt dat nu nog. Het is dus een natuurlijke manier. Ik denk dat je, je bekken juist beter spant, als je staat. Dus incontinent wordt je er niet van. Maar van op de toilet zittend plassen ook niet. Wat wel slecht is, is om te persten tijdens het plassen. Je moet de blaas het werk laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hurken is natuurlijk voor een vrouw, niet staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak op tv gezien, dat in bepaalde landen vrouwen staand plassen.
Je wordt er niet incontinent van, maar staand plassen is niet echt goed voor vrouwen. Je leegt je blaas niet helemaal en dat kan op den duur blaasontsteking veroorzaken.

Door te hurken, dus niet eens zitten op een toilet, maar echt hurken, maak je je bekken goed open zodat alle urine uit de blaas kan stromen.

Een vrouwenbekken is anders dan die van mannen. Vrouwen hebben hun baarmoeder en eierstokken 'in de weg zitten'. Bij mannen is dat niet zo, dus die kunnen zich permitteren om staand te plassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bekkenspieren kan je ook staand trainen...
als je plast en af en toe stopt dus plas inhouden..
ik plas ook staand als ik ergens anders op t toilet ga..
en ik ben ook niet incontinent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat 'streepjesplassen' moet je ABSOLUUT NIET doen. Dan kun je juist je spieren verslappen en de natuurlijke plasprikkel verstoren. Bovendien is de kans dan erg groot dat je je blaas niet helemaal leegt en achterblijvende urine geeft een prima mogelijkheid voor bacteriegroei.
Niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oepssss misschien lig ik daarom nu wel in t ziekenhuis..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Streepjesplassen is inderdaad achterhaald. Het werd ooit aangeraden vanuit de theorie dat je zo je bekkenspieren traint. Artsen zijn heel snel gestopt met dit advies toen bleek dat vrouwen zelfs groter risico kregen om op latere leeftijd last van urineverlies te krijgen door de blaasontstekingen die ze hadden opgelopen door de achtergebleven urine die Hippo noemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe t eigenlijk altijd...
dat is dus ook niet slim..
dank je @platje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ai, beterschap!