Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe verhoog je je emotionele stabiliteit?

In de Big Five (extraversie, vriendelijkheid, consciëntieusheid, emotionele stabiliteit en openheid) scoor ik eigenlijk alleen slecht op emotionele stabiliteit. Hoe kan je dat bij je zelf verbeteren? Zijn er oefeningen die je kan doen? Tips of trucs?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik denk dat als je je op andermans emoties focust, en dus diepgaandere gesprekken met mensen heb, dat je dat dan ook meer balans geeft in je eigen leven, je kan beter relativeren.. je denkt dan; wat ik heb is zo erg nog niet; er zijn mensen met grotere problemen

Schrijf een stukje van minimaal 750 woorden waarin je je positieve eigenschappen met voorbeelden toelicht en vraag een vriend of vriendin om dit te lezen. Dit geeft je voor maanden een beter gevoel en dat maakt je weer stabieler.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100