ik heb dalijk rapport bespreking en ik heb zo'n erge stress ik zit helemaal te hyperventileren hoe moet ik rustig worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.7K

Antwoorden (6)

Sta je er slecht voor op school? Dan moet je gewoon nog even hard werken en kan je het nog halen.
Als je er prima voor staat is er ook niets aan de hand, gewoon rustig doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haal uit de vraag dat ze het nu zometeen heeft. Slechte raad dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een vorige vraag geeft ze aan redelijk wat gespijbeld te hebben. Een goede reden om nerveus te zijn voor zo'n rapport bespreking. Beste methode lijkt me om domweg niet meer te spijbelen... Daar is het nu dus te laat voor. Ze zal door de zure appel heen moeten bijten. Wie de billen brand moet nu eenmaal op de blaren zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had de vorige vraag niet meegekregen :)
En ik bedoel dat als je er nu slecht voor staat dat je nog even moet doorzetten, dat gesprekje komt wel goed. Niet teveel luisteren naar het gezeur van leraren!
ontspanningsoefeningen.

Ontspanningsoefening 1
Span in één keer al de spieren in je lichaam aan. Houdt dit zeven seconden vol. Laat daarna los, en ontspan al je spieren. Let op het tintelende gevoel in je lichaam. Doe deze oefening een paar keer achter

Ontspanningsoefening 2
Met deze oefening maak je je nek los. Begin met je hoofd licht voorover gebogen. Draai je hoofd vervolgens langzaam naar links. Draai je hoofd in een vloeiende beweging door naar boven, dan naar rechts en vervolgens weer naar de beginstand, licht voorover. Je hoofd heeft nu een cirkelbaan gemaakt. Vervolgens doe je de oefening in omgekeerde volgorde. Let op: draai je hoofd langzaam!

Ontspanningsoefening 3
In deze oefening ‘zwaai’ je al je lichaamsdelen los. Begin met je linkerhand. Wapper deze gedurende zeven seconden goed los. Niet alleen je vingers en pols, maar ook je onderarm en bovenarm. Doe daarna hetzelfde met je rechterarm, ook zeven seconden. Wapper vervolgens je linkerbeen los gedurende zeven seconden. Niet alleen je enkel en voet, ook je kuit en je dijbeen. Doe hetzelfde met je rechterbeen, ook zeven seconden. Daarna wapper je je hoofd los gedurende zeven seconden. Doe daarbij je hoofd een beetje naar voren, laat je mond een beetje openstaan en ontspan je kaak. Het helpt als je geluid maakt als je je hoofd heen en weer beweegt. Wapper vervolgens al je lichaamsdelen tegelijkertijd los, zeven seconden op je linkerbeen en zeven seconden op je rechterbeen. Let na afloop op het gevoel in je lichaam.

Ontspanningsoefening 4
Voor deze ontspanningsoefening moet je op je rug gaan liggen. Leg je armen naast je lijf en doe je benen los van elkaar. Probeer al je spieren zo veel mogelijk te ontspannen. Ga vervolgens met je aandacht je hele lichaam langs, van onder naar boven. Begin bij je tenen. Ga naar tien seconden naar je hielen, vervolgens naar je enkels, je kuiten, je knieën, etc. Veel mensen die deze oefening doen voelen dat de lichaamsdelen waar ze geweest zijn gaan tintelen of warm worden. Probeer je aandacht bij de oefening te houden, en ga door tot je kruin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij echte paniek: van je handen een kommetje maken, over je mond en neus houden, niet helemaal afsluiten maar ietsjes open laten bij de kin, en heeel rustig en langzaam in je handen ademen, altijd door de neus!

Voor nu zou ik even oefenen, tot dat je weg moet. Ga lekker liggen op je rug, een hand op de buik en een hand op je borst. Denk aan de zee, stel je voor dat je op het strand ligt en je hoort het water naar je toe komen.. En weer weg stromen. Adem op dit ritme. Dus adem langzaam in, hou even stil, adem lang en heel langzaam weer uit, hou even stil. Dit steeds opnieuw.
De hand op je buik mag door de ademhaling bewegen, de hand op je borst moet stil blijven. De borst mag dus niet omhoog komen door het ademen.

Wat ik vooral zou doen als ik jou was, is het tegen je moeder zeggen. Je kropt namelijk nu al je emoties (angst) op, en daardoor ontstaat hyperventilatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet vooral bezig zijn en met vrienden erover praten enz dan komt het wel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een aantal mogelijkheden om rustig te worden. Dit is mogelijk door sport, muziek, spelletjes spelen of praten met betrouwbare personen. Ga na of je rapport echt zo slecht is en of je er nog wat aan kan doen. Blijf niet vast zitten in je stress maar kom eruit en bekijk hoe je het beter kan doen. Want van fouten moet je eenmaal leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig ademen. Zorg dat er iemand bij je is die je kan helpen om rustig te ademen, adem samen in en uit, strek je armen de lucht in, en adem met je buik.
Succes!
Ik heb er zelf ook af en toe last van, maar dit werkt bij mij!