Is een persoon met Dementie ook dement in zijn dromen?

Als de desbtreffende in zijn dromen over zichzelf droomt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1.2K

Het beste antwoord

Dat lijkt me wel, bij dementie is ernstig geheugenverlies een van de verschijnselen, dementie houdt in dat je een niet aangeboren, blijvend verlies hebt van het verstand, dat komt dan niet terug tijdens de slaap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Net als in wakende toestaan zal de dementerende tijdens zijn dromen ook perioden van helderheid hebben en dus wel eens iets samenhangends dromen.
De kans, dat hij of zij dat \s ochtends bij het ontwaken kan na vertellen is echter uitermate klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat tijdens de droom een moment is waarop deze persoon wel iets kan herinneren maar wanneer dit gebeurt zal dit in het onderbewustzijn plaats vinden en zal hij/zij zich daar ook niks meer van herinneren.