Prozac is een antidepressivum en verbetert je stemming.
Ook is het effectief tegen angsten.

Echter , net als elk ander antidepressivum, worden jee emoties ook oppervlakkiger. Dat geldt ook voor positieve emoties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas vooral bijwerkingen veroorzaken. Sommige mensen met een depressie kunnen ervan opknappen maar uit een van de vele onderzoeken bleek sint-janskruid beter tegen depressies te werken dan Prozac. Je kunt je dus afvragen of de werking niet vooral op het placebo-effect berust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De werkzaamheid van veelmedicijnen wordt ontzettend opgeklopt door de farmaceutische industrie maar SSRI's spannen, naast statines, de kroon. Die middelen dragen nagenoeg niets of misschien wel helemaal niets bij aan genezing, laat staan aan gezondheid. Ik acht de kans zelfs groot dat ze een significant negatief effect hebben.
Prozac (Fluoxetine) verbetert de stemming en vermindert angsten en wordt voorgeschreven bij angststoornissen, depressies, paniekstoornissen, de posttraumatische stressstoornis en boulimia nervosa.

Net als bij andere medicijnen kunnen er bijwerkingen optreden. Die bijwerkingen treden vrij snel op na het beginnen maar verdwijnen over het algemeen ook weer na enkele dagen tot weken. Onderstaande bijwerkingen worden vaak genoemd:
Maagklachten
Slapeloosheid
Zweten
Trillen
Droge mond
Seksuele stoornissen
Wazig zien
Gewichtsverandering
Overgevoeligheid/allergische reactie
Rusteloosheid
Sufheid en slaperigheid

Prozac mag niet voorgeschreven worden aan kinderen onder de 18 jaar. Er is bij deze groep mensen namelijk een verhoogd risico op suïcidale gedachten en gedrag waargenomen tijdens het gebruik van Prozac.

Nog wat meer informatie:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/53448-prozac-fluoxetine.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fluoxetine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!