Agressie kwijtraken is geen kwestie van een truukje want de agressie zit al in je. De kunst is om te kijken waardoor de agressie ontstaat want het komt niet uit de lucht vallen. Welke aanleidingen gebeuren die zorgen dat jij je kwaad gaat maken. Uit je op dat moment die agressie of spaar je een aantal aanleidingen op en knal je dan alles eruit van al die opgestapelde kwaadheid. Werkt het bij je op deze manier? Ik weet dat niet. Begrijp dat de agressie niet komt omdat een ander het bij jou veroorzaakt. Okë. Iemand doet iets wat vervelend is...... maar jij hebt besloten om je daarover agressief te maken. Je doet dat zelf als reactie op een prikkel. Als je de schuld van jouw reactie bij jezelf wilt leggen, dan is het mogelijk om zelf ook iets te doen om op een andere manier te reageren op de prikkel van een ander. Soms is het handig om iemand in de arm te nemen die als buitenstaander met je mee wilt kijken. Het is dus geen kwestie van hoe je agressie kwijtraakt maar hoe je leert omgaan met signalen van buitenaf. De kunst is dus voorkomen dat je agressieve gedachten krijgt. Dat neemt niet weg dat je best kwaad mag wordn over zaken maar ook dat kun je goed communiceren. Lees het boek van "Geweldloze communicatie"van Marshall Rosenberg. Deze is net opnieuw in het nederlands uitgegeven.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Onder ander elke dag een rondtje lopen en goed op de ademhaling letten en voetreflex is ook erg goed ervoor praat uit ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt agressie tijdelijk kwijtraken door je af te reageren op een kussen, of een bankstel of iets dergelijks.

Voorgoed kwijt raken is erg moeilijk, gezien het een deel van ieder mens is.
Je zou kunnen proberen om het te transcenderen, maar hier gaat tijd en moeite in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga altijd agressieve spelle spelen, dit moet je niet doen als je er slecht in bent want dan word het erger, als je regelmatig last van agressie heb ga op een vecht/verdedigings sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
doe ik ook, even lekker unreal tournament ofzo, met de moeilijkheid op easy, haha.
Door te tellen, door u neus ademen en mond uitademen, of aan iets grappigs denken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem drumles, koop een drumstel, maar wel rekening houden met de buren, anders helpt het niet ! Ga in een band spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exact!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga bij een vechtsport die je leuk vind .
En daar kun je jezelf afreageren .
En dan leer je ook jezelf te beheersen .
En je raakt jou agressie kwijt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in .
Maar ik denk wel dat je voor die tijd een gesprek hebt met de trainer over de plussen en minnen van jou .
Zoals ik hierboven aan de antwoorden zie, moeten de meesten 'ventileren' door zich ergens op af te reageren, te sporten e.d. Bij mij helpt dat niet, want ik wordt alleen maar kwader omdat ik moe wordt en mijn frustraties niet kwijt raak.

Ik tel eerst tot 10, heel langzaam en probeer me dan te ontspannen, door eerst mijn spieren aan te spannen en dan los te laten. Dan stel ik me die persoon waarover ik me druk maak 'naakt onder de douche voor' of met een giraffennek en slurf ofzo. In elk geval zolang tot ik er zelf om lachen moet.
In elk geval loop ik weg als ik woedend word bij iemand. Ik haal mijn schouders op en geef een korte reactie zodat diegene weet dat hij/zij te ver is gegaan en ik weet zelf in elk geval dat ik later geen spijt zal krijgen omdat ik me niet kon beheersen.
Als mijn boze bui dan gezakt is dan moet ik praten om mijn frustratie kwijt te raken en doe dat meestal bij mijn man of goede vriend/-in. Op die manier wordt duidelijk waar ik mee zit. Soms moet ik ook praten met diegene waardoor de agressie is ontstaan, om de lucht te klaren maar grotendeels om mijn woede te verklaren, wat diegene dus fout deed of zei, want diegene moet niet denken dat hij/zij alles kan zeggen. Ik vertel het probleem dus vanuit mijn visie zodat die ander erover mee moet denken. Op deze manier raak ik mijn aanvankelijke agressie het beste kwijt omdat het dan uit de lucht is.
amc
13 jaar geleden
Klink misschien wat banaal, maar seks is een goede manier om van agressie en frustraties af te komen. Vooral het klaarkomen is een goede ontlading.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je zelf af waarom je agressief bent, zoek de oorzaak.

Misschien zit je al heel lang iets dwars en kan/wil je er niet over praten, praten helpt heel veel om opgekropte woede te lozen.

Daarnaast kan je natuurlijk verschillende therapieen volgen die je kunnen helpen bij agressief gedrag.

SUCCES!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste moet je jezelf afvragen: WAAROM BEN IK ZO BOOS? wat maakt mij agressief? Irritatie, onmacht, of iets dergelijks. Dit weet je niet meteen, maar een hulpmiddel zou kunnen zijn dat als je het weer voelt of voelt opkomen opschrijven of nadenken over wat je net gedaan hebt, of wat er net gebeurd is. Na een aantal keer ontdek je een patroon: als DAT gebeurt, dan wordt ik agressief. Of als ik bij DIE ben, dan.... Of als iemand DAT zegt, dan voel ik het opkomen.
De volgende stap is: wat doe ik dan?
Kan /moet het anders? Hoe dan?

Succes.