Ik ben ongesteld terwijl ik wel de pil slik, hoe kan dit?

Ik zou pas maandag weer mijn stopweek hebben, alleen ben ik nu opeens alweer ongesteld, is dat normaal? En kan het zijn dat ik dan zwanger ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
80.1K
Kimath
13 jaar geleden
Hoe lang ben je al met de pil bezig?
En slik je gewoon 1 strip, of meerdere strippen na elkaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 maanden, ik heb de eerste keer de strip gewoon normaal geslikt, en daarna 2 strippen achter elkaar

Antwoorden (5)

Het is niet normaal, maar ook niet zo vreemd dat je je zorgen moet maken. Ook stress ed kunnen je cyclus beinvloeden, en soms is de natuur sterker dan de pilletjes die we in ons lichaam proppen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is waarschijnlijk een onttrekkingsbloeding. Ik weet niet of je heel trouw geslikt hebt en of je misschien ziek bent geweest of medicijnen hebt geslikt waardoor de pil minder betrouwbaar is. Dan is zwangerschap een mogelijkheid maar meestal blijft dan de menstruatie juist weg.
Tussentijdse bloedingen bij pilgebruik zijn niet geheel ongebruikelijk.
Als je pijn krijgt of als het zo blijft kan je beter even bij de arts langsgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je aan de pil bent heb je geen cyclus.
Je neemt 21 dagen de pil en dan 7 dagen niet. als je tussendoor een aantal x de pil vergeet te nemen of te laat inneemt kan het zijn dat je een eisprong krijgt en dus zwanger kan raken. Het kant ook zijn dat je je onttrekkingsbloeding eerder komt.
Ook kan de onttrekkingsbloeding eerder komen als je een aantal strips na elkaar hebt genomen en de stopweek hebt overgeslagen.
Ik zou me geen zorgen maken en de strip afmaken en de na de stopweek weer beginnen met een nieuwe.
Doe het anders voor de zekerheid veilig tot de volgende stopweek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan een doorbraakbloeding zijn. Dit kan komen omdat je al heel lang dezelfde pil slikt en deze te licht is geworden voor je lichaam.

Nou is dit het eerste wat in me opkomt. Bel voor de zekerheid even met je huisarts zo weet je zeker wat de mogelijke reden van je bloeding kan zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een doorbraakbloeding duurt vaak 2 dagen en dan is het weer over.

Als jij elke dag netjes de pil hebt geslikt dan denk ik niet dat je zwanger bent. Maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat de pil die je slikt niet sterk genoeg is voor jou. als het volgende maand weer eerder is dan je pil strip dan heb je kans dat hij niet sterk genoeg is. vraag dan bij je dokter of je een sterkere pil mag hebben . het is zoiezo wel slim om even te bellen met de huisarts.