Waarom heb ik sneller blauwe plekken dan anderen?

Toegevoegd na 16 uur:
Ik gebruik trouwens wel medicijnen,
Methylfenidaat(Ritalin) omdat ik ADD heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zo veel redenen hebben. Als je regelmatig blauwe plekken hebt, zonder je te stoten, lijkt het mij verstandig om naar de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb ze niet zomaar.
maar bij de kleinste dingetjes heb ik vaak al een blauwe plek
Kimath
13 jaar geleden
gebruik je medicijnen? dat kan een reden zijn dat je eerder blauwe plekken krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik gebruik Ritalin(Methylfenidaat)
want ik heb ADD

Het beste antwoord

dat van die dunne huid geloof ik niet helemaal, het zijn toch onderhuidse bloedingen dus ik denk meer aan zwakke bloedvaten en daar kan zeker een medische oorzaak voor zijn. ik weet van een geval die dat na bepaald medicijn gebruik (weet niet meer wat) ook had, gelukkig tijdelijk. als het heel veel meer is dan gemiddeld zou ik zeker een bezoekje aan huisarts aan wijden, baat het niet schaad het niet

Toegevoegd na 7 uur:
heb er even op gegoogled maar tekort aan bloedplaatjes (is voor stolling) en daarom meer blauwe plekken wordt als bijwerking genoemd, zij het zelden voorkomend. Maar je, zelden is niet nooit en mogelijk ben jij het slachtoffer hiervan
toch maar dokter vragen want misschien kun je iets krijgen om dat effect te verminderen, sterkte
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk heb je een lichte, dunne huid. Ik heb het nl, ook snel en ben blond. Mensen met meer pigment hebben vaak een dikkere huid en ook niet zo snel last van bloeduitstortingen, ook zie je ze bij hen niet zo gauw.
amc
13 jaar geleden
waarschijnlijk een dunne huid
niet alleen blonde mensen maar ook mensen die een lichtere huidhebben of behandeld zijn met hormoonzalven tegen eczeem hebben hier last van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je dunner bloed hebt dan anderen. Dan duurt het langer voordat een kleine bloeduitsorting stopt. Bij de een zie je dan net niets en bij jouw een blauwe plek. Als dat zo is, bloedt een wondje ook langer dan anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo, ik had vroeger ook verschrikkelijk snel blauwe plekken. als er bij wijze van spreken iemand me met de vinger prikte, stond er al een blauwe vlek.
ik ben er toen voor naar een homeopaat gegaan, die me vroeg of ik soms ook een ietsiepietsie helderziende was, dingen supergoed aanvoelde etc...
dat was idd het geval : ik kon bv. aanvoelen dat er bezoek op komst was, of dat er iemand me zou telefoneren.
Hij schreef me toen fosforus voor, een progressieve kuur van 3OK tot 1OOO K, omdat het snel krijgen van blauwe plekken te maken kon hebben met een tekort aan fosfor. Het andere verschijnsel was volgens hem een extra bewijs dat ik hier tekort aan had.
En het klopte. Sinds die kuur is het helemaal veranderd.