Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan men tegen 1 persoon makelijk alles zeggen dan tegen ander?

ik kan bijvoorbeeld makelijk tegen mijn man boos doen en mijn zusjes enzo maar niet zomaar tegen een vreemde

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
624
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind deze vraag redelijk in de categorie "waarom heeft de een grotere tenen dan de ander" vallen. Kijk daarom even bij mijn antwoord op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/ligt-mensen-mensen-bijna-mee.99905

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dat is iets wat ik heel goed herken: tegen één mens durf ik me te uiten, tegen de andere om één of andere reden totaal niet.
bij jou heeft het echter duidelijk te maken met de bekendheid van iemand. volgens mij durf je gewoon meer jezelf zijn bij mensen die je van nabij kent dan bij anderen. misschien ben je over het algemeen ook een beetje verlegen ten opzichte van een vreemde?
of heeft het misschien te maken met het feit dat een vreemde je meer onverschillig laat dan je man of zusjes?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je de reacties van bekende kent.
Als je een onbekende feedback geeft, weet je dus niet hoe die reageert daarop. Vandaar dat, dat moeilijker is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook. Maar ik weet (hoop in ieder geval) dat als ik lelijk doe tegen mn man hij toch niet weggaat. Bij mensen die minder dicht bij me staan, ga ik altijd denken wat ze nu van me vinden of dat ze slecht over me praten. Mensen die van je houden zouden dat niet doen denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, je gaat er van uit dat familie toch wel bij je blijft. (niet altijd terecht trouwens)
En vreemden zijn onvoorspelbaar!
tegen een geliefde kan je makkelijker uitvallen,het wordt je vergeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het veilig is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding