Hoe lang duurt een verrekte spier in de nek?

Ik heb namelijk een rare beweging gemaakt met mijn nek op de trampoline. Nu is het geval dat ik aanstaande zondag op sportkamp ga. Is het dan over? Of is er iets waarmee ik de tijd kan versnellen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
33K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga naar een accupunturist(e) die hielp mij binnen 1 week van mijn gescheurde rugspieren af!
Accupunctuur is in veel gevallen beter dan de normale medische wereld. Ik zou je verhalen kunnen vertellen hierover. Laat me even weten of je dat wilt.
Groetjes
Ria Geradts
Amsterdam
Cryofiel
6 jaar geleden
Als acupunctuur zo goed zou werken, zouden acupuncturisten dat kunnen laten zien. Als acupuncturisten dat zouden laten zien, zou acupunctuur worden opgenomen in de geneeskunde. Maar helaas: acupunctuur werkt niet. Althans, er is geen acupuncturist geweest die ooit heeft kunnen laten zien dat acupunctuur beter werkt dan de gebruikelijke medische behandelingen.

Antwoorden (3)

Negeer pijnklachten niet. Hierdoor kan de spier erger beschadigen. De spieren weer optimaal laten werken kan op verschillende manieren.

Spierverrekking: bij een spierverrekking in de nek krijgt u pijn als u de aangedane spier(en) inspant. Tillen, duwen en trekken kan pijnlijk zijn. Het hoofd bewegen kan ook pijn geven. Een spierverrekking geneest vanzelf en zal na één tot twee weken geheel verdwenen zijn. Wat u niet moet doen bij spierverrekking, is de pijn negeren en pijnlijke bewegingen met de spier(en) maken. Hierdoor kan de aangedane spier namelijk inscheuren.
Je zou in de apotheek om een pijnstillende zalf kunnen vragen,maar de vraag bij die producten is of ze wel iets uithalen.
fremar
6 jaar geleden
Hoe lang het duurt is niet in het algemeen te zeggen, kan een dag of een paar dagen zijn, afhankelijk hoe ernstig de spier verrekt is. Het beste kun je je nek blijven bewegen en regelmatig oefeningen doen (hoofd van voor naar achter bewegen, van je linker naar je rechterschouder en over je schouder heen kijken. Ook een warme douche, een warmte-lamp of warmtegevende crèmes willen nog wel eens helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Forceer bij de oefeningen echter niets, ga af op wat je kunt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga naar een Accupunturist(e). Die helpt je binnen de kortste keren van je klachten af. Ik had mijn rugspieren gescheurt en ben meteen bij haar gaan liggen . Binnen 3 beurten was het over. Dat was dus 1 week wat normaal 6 weken in beslag neemt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Dus ondanks een bezoek aan een acupuncturist, ben je toch snel van je klachten afgekomen. Da's nog eens geluk hebben! Serieus, als een acupuncturist dergelijke resultaten zou kunnen laten zien aan een onderzoekscommissie, zou acupunctuur direct worden opgenomen in de reguliere geneeskunde. Waarom is dit dan nog niet gebeurd? Simpel: omdat geen enkele acupuncturist erin is geslaagd te laten zien dat de behandeling werkt.