Ik dacht altijd dat seks en liefde, bijna hetzelfde was, Maar dat is niet zo zeggen andere, Wat is dan het verschil tussen pure seks, en liefde?

Toegevoegd na 3 minuten:
dus alsje zegt neuken, is het meer plat, en sex met diepe genegenheid is liefde voelen voor hem/haar hoe zit het nou? Het woord neuken heeft toch ook iets met liefde te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

sex is gewoon neuken met elkaar zonder dat je iets speciaals voelt voor diegene

liefde is dat je echt om iemand geeft en van hem/haar houdt

Toegevoegd na 4 minuten:
nee het gaat erom dat je best met iemand sex kan hebben waar je niets voor voelt
dus daar is geen liefde in het spel maar puur de lust naar sex

je kunt ook heel veel om iemand geven {liefde} maar er geen sex mee hebben
er zijn stellen die getrouwd zijn en veel om elkaar geven maar die nooit sex hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

als je echte liefde voelt voor iemand is de seks heeeeeeeeel speciaal en lekker.
heb je seks met iemand waar je niet van houdt, dan zal het puur opp zijn en minder intens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sex kan je met iedereen hebben, zonder iets voor de ander te voelen. Dan is het puur bedoelt om de lust.
Liefde is, wanneer je verliefd bent op een ander, of dat je heel veel van iemand houdt. Liefde en sex zijn twee losstaande dingen, maar als je het combineert kan het heel fijn zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
sex is intiem zijn..
liefde is wat je ook met andere deelt..
bij sex komt wel liefde kijken..zonder liefde is er geen sex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sex is natuurlijk de daad zelf en hoeft niet altijd gepaard te gaan met liefde. Kijk maar eens naar de prostitutie. Denk maar niet dat de prostituees iets van liefde voelen voor hun klanten.

Wat mij betreft moet er wel een aantrekkingskracht zijn. Je moet iemand dus leuk vinden. Maar van die persoon hoef je niet meteen te houden (als je denkt aan een one-night-stand) Het gaat hierbij meer om de lust. Het bevredigen van de behoefte.

Sex terwijl je van iemand houdt is over het algemeen wel fijner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pure seks gaat alleen om lichamelijke bevrediging, hierbij hoef je niets om de partner te geven, het is alleen een behoefte van je lichaam om bevredigd te worden.Het is zuiver opwinding door hormonen die opspelen.
Liefde is heel wat anders. Dit zijn emoties en je gevoel speelt enorm mee en dit keer niet het gevoel van wellust maar een gevoel van diepe genegenheid voor je partner.
Je hebt dan niet alleen seks maar het is een soort overgave en nemen tot. Het is vaak behoedzamer want je wilt elkaar tot een gezamelijk hoogtepunt voeren. Je beleeft het samen en met een diep gevoel voor elkaar.
Bij pure seks houd je alleen rekening met je eigen gevoel.
13 jaar geleden
Liefde is dat je jezelf niet op de eerste plaats zet, liefde is dat je de ander op de eerste plaats zet.

Ik hoop je met een tekst uit de Bijbel je dit te kunnen uitleggen:

Liefde is geduldig en vriendelijk.
Liefde is niet jaloers, vervalt niet in grootspraak,
in eigendunk.
Ze gedraagt zich niet grof,
ze is niet uit op het eigen belang.
Ze raakt niet beledigd,
ze rekent het kwaad niet aan.
Ze verheugt zich niet in onrecht,
ze vindt vreugde in de waarheid.
Ze kan alles verdragen,
ze blijft geloven, blijft hopen,
nooit geeft ze het op.
De liefde zal nooit ophouden te bestaan!

Dit vraagt dus om een bepaalde toewijding. Wat bedoel je met pure sex? Sex is puur wanneer je sex hebt met de hierboven beschreven liefde.

Wellicht bedoel je met pure sex het hebben van sex zonder je te willen verbinden en toewijden aan één partner, met de intentie om die ander alleen maar lichamelijk te "gebruiken". Dat zou betekenen dat jij en je partner niet meer voor elkaar betekenen dan een zakdoek die je na gebruik weggooit. Weet dan wel dat het niet zo is bedoeld en dat een relatie meer kan inhouden door je partner lief te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seks is een lichamelijke handeling. Net zoals je geen liefde hoeft te voelen om je arm op te tillen, hoef je geen liefde te voelen om seks te hebben. En je kunt ook heel goed wél liefde voelen, terwijl je géén seks met die persoon hebt.

Liefde en seks zijn dus niet hetzelfde, ook niet bijna. Als de twee tegelijkertijd aanwezig zijn, is dat heel mooi, maar ze bestaan ook zonder elkaar.

'Neuken' is gewoon een plat woord voor seks, en heeft op zich helemaal niets met liefde te maken. Voor seks speciaal in combinatie met liefde wordt eerder het woord 'vrijen' of de term 'de liefde bedrijven' gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grote verschil tussen liefde en sex is dat het eerste een extra dimensie náást het fysieke gebeuren heeft: liefde is (als 't échte liefde is) onvoorwardelijk en behelst genegenheid,trouw én vrienschap voor de héle persoon,óók dus geestelijk.

Sex is slechts op het lichamelijke gefocused: de fysieke aantrekkingskracht van iemand en de feitelijke sexuele daad en de daarmee gepaard gaande lustgevoelens.