Ben je hetero of homo als je op een vrouw met een penis verliefd wordt?

Ben je dan hetero of homo of iets anders?

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je alleen maar daarop zou vallen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K
jc54
13 jaar geleden
Weer eens wat anders, het voorspel, elkaar swaffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herstel me maar als ik dit fout zie , maar mannen hebben een aanhangsel en vrouwen uitstekende delen.
tenminste zo heb ik dat vroeger geleerd.
en geloof me , mijn ouders waren niet dom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een lullige vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wie is dat label belangrijk?
Annswers
13 jaar geleden
De kans dat je iemand naakt ziet voordat je verliefd wordt is wel klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt Annswers, maar hij vraagt het zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de film Crying Game komt dat heel mooi naar voren! Het is een gecompliceerde relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Piraatje, tegenwoordig kunnen ze heel wat meer dan in de tijd toen je ouders jong waren ;) Ze kunnen tegenwoordig mannen met uitsteeksels en vrouwen met aanhangsels maken hoor. Er zijn wel "bepaalde sites" als je het zelf wilt zien ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conan moet jy niet slapen? Nachtbraker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, ik ga al!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie mijn reactie bij Koole
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de mijne :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha nee dank je widar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik verliefd zou worden op iets dat er met kleren aan uitzag als een vrouw en waar dan bij nadere kennismaking een l@l aan bleek te hangen zou ik niet weten hoe snel ik weg moest komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je sowieso per se een etiketje met een beperkte betekenis op een voorkeur willen plakken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed onderwerp! Wat heerst er hier een taboe op zeg,....gezien de reacties!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Suzy: Het is niet alleen een kwestie van een etiketje, maar ook gewoon van gemak. Het is makkelijk om één woord te kunnen gebruiken, ipv een hele zin aan uitleg te moeten geven. En zoals we onszelf ook vegetariër, hardrockfan en postbode noemen, is het handig om voor je sexuele voorkeur ook een woord te hebben.
Maar ik ben het wel met je eens dat het soms teveel als een etiket werkt, je beperkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik ben met je eens dat etiketjes zinvol kunnen zijn, zolang je een beetje in het drukbevolkte midden van de menselijke ervaring blijft. Ik zeg van mezelf ook gewoon dat ik bi ben, in plaats van dat ik verliefd kan worden op mannen en vrouwen, waarbij ik mezelf net wat eerder in een langdurige samenwoonrelatie zie met een man dan met een vrouw (da's nogal een mondvol). Maar als je verder naar de randen van de menselijke ervaring gaat, worden de standaardetiketjes steeds minder zinvol. Zoals bij deze vraag; natuurlijk kun je een standaardetiketje op deze voorkeur plakken. Maar dat er dan wat te zeggen kan zijn voor hetero, homo én bi geeft al aan dat dat niet een heel zinvolle oefening is. Proberen om deze voorkeur in dat stramien te passen is als proberen het vierkante blok in het ronde gat te proppen; het past gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Suzy: het etiket hetero of homo erop plakken, lijkt mij ook niet zinvol, aangezien het daar nauwelijks in past; ik had niet door dat je alleen daar op doelde. Ik doelde meer op het hebben van een éigen etiket voor die categorie, een hermafrodietofiel ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me wel heel erg spannend.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt natuurlijk een nieuw etiket bedenken, maar in dit geval vraag ik me ook af hoe zinvol dát dan is. Een etiket is vooral zinvol voor dingen waar er in principe veel van zijn. Je hebt een overkoepelende term waardoor je weet dat iemands seksuele oriëntatie ongeveer hetzelfde is als die van Jantje, Pietje, Klaasje en Marietje, maar anders dan die van Hansje en Keesje. Bij het etiket 'hermafrodietofiel' heb je niet zo'n referentiekader, het is niet zinvoller dan gewoon zeggen dat Heleentje op vrouwen met een penis valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de vrouw met een een penis een verbouwde man is, trek dan maar je eigen conclusie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh?! een vrouw met een piemel kan toch niet!

Antwoorden (12)

Je bepaald voor jezelf of je hetero of homo bent. Dus het is helemaal wat je zelf wil. Het gaat er dan namelijk om waar je meestal op valt, niet die ene keer.

Toegevoegd na 16 minuten:
Als je alleen daarop valt(aparte keus, maar goed), ligt het eraan hoe die persoon is ingeschreven in de burgerlijke stand: Als man of vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Denk dat dit de essentie is, het gaat niet om die ene keer waar je dit bij zou kunnen twijfelen, maar wat verder het meest gangbaar is. En waarom de vrouw een penis heeft. Of deze vrouw zich als een man gedraagt of als een vrouw gedraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je toevoeging vind ik een beetje een rare, je valt toch niet op hoe iemand bij de burgerlijke stand is ingeschreven? Dát is toch niet wat je aantrekt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar daarop zou je kunnen baseren, of je jezelf als hetero of homo ziet. Als je het persé wil weten(wat de vraagsteller wil
)
ik denk dat je dan gewoon BI bent.
je kunt met beide geslachten iets opwekken waar je geil van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een vrouw met penis, bestaat een speciaal woord :"Man"

Als je op een man valt, is nog niet te zeggen of je homo of hetero bent.
Als je zelf man bent, ben ik geneigd om te zeggen dat je dan homo bent.
Als je zelf vrouw bent, ben je hetero.
Als je zelf vrouw met penis bent en die ander ook, heb ik geen antwoorden meer. Dat wordt te moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je word eerst alleen verlieft op de vrouw die je ziet. Als ze bijna helemaal getransformeerd is. Dus mijn mening is dat je dan hetero bent, alleen wist je niet dat het eigenlijk een vrouw met een penis is.

Om een penis te laten veranderen in een soort van vagina, is een hele dure ingreep. En vaak ook het laatste traject wat deze mensen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een organisme heet hermafrodiet als deze zowel de mannelijke als de vrouwelijke geslachtsorganen heeft, m.a.w. tweeslachtig is.
Bij mensen heet dat tegenwoordig interseksueel.
En daarvan zijn er bijna 100 soorten en/of typen.

Als je "alleen maar" zou vallen op vrouwen met een penis, dan heb je het behoorlijk lastig.
Dan kant het dat je valt op vrouwelijkheid en op mannelijkheid of iets daartussen of allebei.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je dan homo bent of hetero of bi.

De manier om seksuele voorkeur en/of geaardheid in typen in te delen, vinden veel mensen makkelijk, maar er zit vanalles tussen.

De meeste mensen met een intersekse-aandoening voelen zich (en zien er ook uit als) man OF vrouw.
Ik denk dat in zo'n geval het karakter, de gedragingen, de gevoelens van die vrouw bepalend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval zijn de termen hetero of homo eigenlijk niet goed toepasbaar. Je spreekt van homo (gelijk) als het gaat om een man - man of vrouw - vrouw relatie. In jouw voorbeeld gaat het nog steeds om een man - vrouw relatie, alleen heeft de vrouw een penis. In feite gaat het dan om een hetero relatie.

Er zijn verschillende redenen waarom een vrouw een penis kan hebben. Dat kan bijvoorbeeld doordat bij de ontwikkeling in de baarmoeder er door nierproblemen geen testosteron werd afgebroken (ook vrouwen maken dat aan, maar in kleine hoeveelheden en dit wordt normaal afgebroken). De baby die chromosomaal dan een vrouw is staat dan bloot aan mannelijke geslachtshormonen waardoor een penis zich kan ontwikkelen (klein of groot). In plaats van een penis blijft normaal gesproken bij vrouwen een klein orgaan over, de clitoris. Een vrouw met een penis heeft echter meestal geen vagina of kan niet zwanger worden (bijv. geen eierstokken).

Een man kan zich ook zo vrouwelijk voelen dat hij een geslachtsverandering wil ondergaan. De eerste fase is dan het slikken van vrouwelijke hormonen en het remmen van testosteron. Hierdoor neemt de baardgroei af en ontwikkelen zich borsten. De penis blijft. Als de - dan vrouw - niet nog een operatie wil ondergaan om een soort vagina te laten maken, dan blijft het en vrouw met een penis.

Zo'n relatie kan denk ik wel gecompliceerd zijn, maar als je verliefd wordt dan wordt je dat m.i. op een persoon, niet op uiterlijkheden. Als je alleen maar verliefd wordt of geilt op een bepaald kenmerk, dan spreek je eigenlijk van fetish/ fetisme. Dat bedoel ik niet als waardeoordeel, maar zo wordt dat genoemd.

Mooie film over dit onderwerp is de Crying Game (vind ik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik denk dat je verliefd word op de persoon, en dan maakt het niet uit of dat homo/heter/lesbisch heet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een goeie vraag! én best moeilijk om te beantwoorden.

Want zie jij de persoon als vrouw of man?

Primaire geslachtskenmerken is een benaming wat door sommige verkeerd geïmpliceerd wordt. Zij zien deze kenmerken als een vaststaand feit voor man-zijn of vrouw-zijn.
Maar....
Man-zijn of vrouw-zijn wordt bepaald door je hersenen. Niet door deze primaire geslachtskenmerken.

Als deze persoon zich vrouw voelt en ook jij deze persoon ook als vrouw ziet, dan ben je in mijn opinie hetero!

Eigenlijk toch best simpel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag +1

Het ligt er natuurlijk aan hoe de situatie precies in elkaar zit: val je 1 keer op zo'n persoon of altijd, val je op iemand ondanks die penis of dankzij? En misschien maakt het ook nog wel verschil of je telkens verliefd wordt op zulke mensen, of er seksueel opgewonden van wordt, maar dat weet ik niet zeker.

Als iemand zich seksueel het meest aangetrokken voelt tot vrouwen met een penis, denk ik dat het officieel tot de parafilie gerekend wordt.
Parafilie is een verzamelnaam voor alle afwijkende seksuele voorkeuren, waaronder ook pedofilie, fetisjisme en sm.

De term afwijkende seksuele voorkeur lijkt te impliceren dat het gaat om een psychische stoornis, maar het is mij onduidelijk of dit ook echt zo is, of dat het gewoon een voorkeur is die maar heel weinig voorkomt.
Het ligt er waarschijnlijk aan welke psycholoog je het vraagt. Vroeger werd homoseksualiteit bijvoorbeeld ook als parafilie gezien, tegenwoordig ziet het merendeel van de mensen het gelukkig als een gezonde seksuele voorkeur die gewoon maar onder een minderheid van de mensen voorkomt, en valt het officieel niet meer onder parafilie.

Of er een specifieke naam bestaat voor het sexueel opgewonden worden van vrouwen met een penis, weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat er misschien een verzamelnaam bestaat voor het sexueel opgewonden worden van, of vallen op, een tussenvorm/combinatie van mannelijkheid en vrouwelijkheid. Er zijn immers buiten man en vrouw nog allerlei 'tussenvormen', zoals transseksueel, interseksueel, travestie, xxy-boys, etc. Er zullen wel meer mensen bestaan die zich vooral aangetrokken voelen tot mensen uit één van die categorieën, dus ik kan me voorstellen dat er wel een woord voor is. Maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je alleen maar op iemand valt die eruit ziet als een vrouw maar wel een penis heeft dan ben je homo lijkt me want als je alleen maar op mensen valt met penis ja dan lijkt het me logisch...je vind het vrouwelijke uiterlijk mooi maar heeft een penis dus is en blijft een man dan..
en ligt er ook aan of je het geil vind als je met een penis sex heeft in plaats van met een kut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste mensen zijn bi.
dat je verliefd wordt op een vrouw met penis zegt niet
dat je homo of hetero bent.
het kan nog alle kanten uit.
je valt toevallig op deze persoon, in deze staat.
er kan nog van alles gebeuren.
geef jezelf de ruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er alleen maar op valt ben je hetero