Tryptofaan is een middel om wat versnelt serotonine aan te maken. Daardoor wordt je wat ontspannender (vrolijker) Het wordt veel gebruikt door mensen die XTC gebruikt hebben om hun serotonine waardes weer op peil te krijgen en op die manier geen of een mindere "after dip" te krijgen.
Om het te gebruiken om een orgasme uit te stellen lijkt het mij niet geschikt.
Daar zijn andere middelen veel beter voor geschikt die ook hier op GV al vaak genoemd zijn.